Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

شکایت از تسلا به خاطر تبلیغات گمراه‌‎کننده اتوپایلوت

پنج شنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۱:۲۲ | کد خبر: CP- ۱۹۸۵۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
جمعی از رانندگان از تسلا به خاطر گمراه‌سازی افکار عمومی با انتشار تبلیغات نادرست درباره اتوپایلوت و قابلیت‌های تمام خودران آن شکایت کردند.

به گزارش خودروپرس، در این شکایت تسلا و ایلان ماسک مدیر آن متهم شدند که از سال 2016 با علم به اینکه می‌دانستند اتوپایلوت یا ویژگی تمام خودران کار نمی‌کند یا وجود ندارد، به طور فریبنده این فناوری را کاملاً اجرایی یا «در شرف اجرا» معرفی کردند و به این ترتیب باعث غیرایمن‌سازی خودروها شدند.

بریگز ماتسکو، شاکی پرونده گفت که تسلا این اقدام را برای «ایجاد شور و هیجان» در مورد خودروهای خود، جذب سرمایه‌گذاری، افزایش فروش، جلوگیری از ورشکستگی، افزایش قیمت سهام و تبدیل شدن به یک «بازیگر مسلط» در خودروهای الکتریکی انجام داده است.

وی افزود: "تسلا هنوز چیزی تولید نکرده که حتی نزدیک به یک اتومبیل تمام خودران باشد."

شکایتی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم شده بهد نبال ردیافت خسارت برای افرادی است که از سال 2016 خودروهای تسلا را با قابلیت‌های اتوپایلوت، اتوپایلوت پیشرفته و تمام خودران اجاره یا خریداری کرده‌اند.

این پرونده در پی شکایاتی است که در تاریخ 28 جولای توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مطرح شد و تسلا را به اغراق‌گویی در سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده (ADAS) متهم کرد.

تسلا می‌گوید اتوپایلوت به خودروها این امکان را می‌دهد در داخل خطوط خود حرکت کرده، شتاب بگیرند و تمرکز کنند در حالی که قابلیت تمام خودران این اجازه را به خودروها را می‌دهد تا از علائم راهنمای و رانندگی تبعیت کرده و خطوط را تغییر دهند.

به گفته تسلاهر دو فناوری به نظارت فعال راننده نیاز دارند، یک راننده «کاملاً حواس جمع» که دستانش روی فرمان است و خودروی خودران را رها نمی‌کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا از سال 2016، 38 تحقیق ویژه را در مورد تصادفات تسلا که گمان می‌رود شامل ADAS باشد آغاز کرده است. 19 کشته در این تصادفات گزارش شده است.

منبع: gadgetsnow

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شکایت از تسلا به خاطر تبلیغات گمراه‌‎کننده اتوپایلوت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است