Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در خلال یک کنفرانس فناوری؛

مسیر پنج سال آینده تسلا ترسیم شد

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۳:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۹۸۵۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
یکی از مدیران تسلا در خلال برگزاری یک کنفرانس فناوری در سانفرانسیسکو مسیر آینده این شرکت در پنج سال آتی را ترسیم کرد.

به گزارش خودروپرس، به نقل از بیزینس اینسایدر، «مارتین ویچا» رئیس روابط سرمایه‌گذاران تسلا روز دوشنبه در خلال کنفرانس فناوری «گلدمن ساچ» در سانفرانسیسکو توضیحاتی را پیرامون برنامه‌های تسلا طی پنج سال آینده ارائه کرد.

وی تأکید کرد که هزینه تولید هر خودرو یکی از معیارهای مهم برای تسلا طی سال‌های پیش روست که تعیین می‌کند چه تعداد خودرو در آینده ساخته خواهد شد.

به گفته این مقام در سال 2017 هزینه تولید هر خودرو برای تسلا 84 هزار دلار بود، اما در فصول اخیر این هزینه به 36 هزار دلار کاهش یافته است.

نکته جالب اینکه این کاهش هزینه ناشی از ارزان‌تر شدن هزینه‌های باتری نبوده و در مقابل تسلا با بهبود طراحی و تولید خودرو و طراحی کارخانه‌های جدید به این هدف دست پیدا کرده است.

ویچا اضافه کرد که نخستین کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا مکان ایده‌آلی برای ساخت خودرو از لحاظ هزینه نیست و نقاط کم‌هزینه‌تری چون شانگهای و برلین برای این منظور وجود دارد. تسلا دو کارخانه جدید را در این نقاط علاوه بر مکان دیگر در آستین تگزاس احداث کرده است.

این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد تا به این ترتیب هزینه تولید هر خودرو را به حداقل برساند.

ویچا خاطرنشان کرد با افزایش تولید در کارخانه‌های جدید این امکان فراهم می‌شود تا هزینه ساخت هر خودرو به کمتر از 36 هزار دلار برسد که برای سودآوری تسلا خوب خواهد بود.

وی همچنان در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال ساخت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر گفت که این شرکت در نهایت خودروی مقرون به صرفه‌تری را روانه بازار خواهد کرد.

ویچا گفت اگر یک شرکت می‌خواهد به خودروسازی با تیراژ بالا تبدیل شود به یک سبد محصول گسترده نیاز دارد و تسلا قبل از آنکه سراغ خدمات روبوتاکسی برود حتماً یک محصول ارزان‌تر را عرضه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تقاضا برای مدل 3 و مدل Y قوی‌تر از حد انتظار بوده، پیش‌بینی کرد که مدل Y اساساً سال آینده به پرفروش‌ترین خودروی جهان در همه دوران تبدیل خواهد شد.

این مدیر تسلا درباره نرم‌افزار تمام خودران FSD نیز اظهار داشت که FSD توسط حدود 100 هزار نفر در خیابان‌های شهری آمریکا استفاده می‌شود.

به گفته وی، براساس داده‌های موجود، FSD تا پایان امسال برای کل ناوگان تسلا در آمریکا عرضه خواهد شد.

ویچا در عین حال تأکید کرد که این یک فناوری خودران تحت نظارت است و رانندگان همچنان باید توجه خود را حین رانندگی حفظ کنند.

این مدیر افزود: مدل X و مدل S نسل نخست پلتفرم تسلا محسوب می‌شوند در حالی که مدل 3 و مدل Y نسل دوم تلقی شده و پلتفرم روبوتاکسی نسل سوم است.

منبع: بیزینس اینسایدر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مسیر پنج سال آینده تسلا ترسیم شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است