به گزارش خودروپرس، طبق آمارهای «ترندفوریس»، بازار خودروهای جدید همچنان زیر سایه کمبودهای زنجیره تأمین و پاندمی است، اما در فصل دوم امسال خودروهای انرژی جدید (NEVها شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی) با حفظ رشد مثبت عملکردی فراتر از خودروهای بنزینی را ثبت کردند.
براساس این گزارش مجموع فروش NEVها در سه ماهه دوم 2022 به 2.192 میلیون دستگاه رسید که رشد 53.3 درصدی سالانه را نشان میدهد.
در این میان فروش خودروهای تمام الکتریکی (BEV) با رشد 64.9 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.608 میلیون دستگاه رسید.
این در حالی است که خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEV) فروش 580 هزار دستگاه را با نرخ رشد 29 درصد ثبت کردند.
در بخش خودروهای تمام الکتریکی گرچه تسلا همچنان پیشتاز بازار است اما سهم بازاری آن به طرز محسوسی کاهش یافته و از 20.1 درصد در فصل نخست امسال به 15.9 درصد در فصل دوم سال جاری رسیده است.
علت این امر افت ظرفیت تولید ماه آوریل در کارخانه شانگهای به دلیل قرنطینههای چین و در نظر گرفتن این واقعیت است که تولید انبوه تسلا هنوز در کارخانه برلین و تگزاس آغاز نشده است.
رتبه دوم در بخش خودروهای BEV به شرکت بیوایدی چین تعلق دارد که سهم بازاری آن از 9.3 درصد در فصل نخست سال به 11.2 درصد در فصل دوم افزایش یافته است.
نکته جالب اینکه برندهای چینی شش رتبه از بین 10 رتبه نخست فروش خودروهای تمام الکتریکی را در فصل دوم سال به خود اختصاص دادهاند. این در حالی است که بامو و مرسدس در این بخش به رتبههای 12ام و 14ام رسیدهاند.
در بخش خودروهای پلاگین هیبریدی نیز بیوایدی با فروش 173 هزار دستگاه و سهم بازاری 29.8 درصد در جایگاه نخست قرار دارد.
گرچه موانع زیادی برای روند تولید بازار خودرو وجود دارد اما ترندفورس پیشبینی میکند که شرایط در نیمه دوم سال 2022 به تدریج بهبود یابد.
روند رشد NEVها همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند و پیشبینی رشد کلی خوشبینانه است.
انتظار میرود نرخ نفوذ NEVها در بازار کلی خودرو در سال 2022 به 13 درصد برسد.
منبع: AutoTech
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان