به گزارش خودروپرس، شرکت شیائومی اتو (Xiaomi Auto) - واحد تازهتأسیس شرکت فناوری شیائومی که وظیفه ساخت خودروی الکتریکی آینده این شرکت را بر عهده دارد - دو تولیدکننده چینی را به عنوان منبع تأمین باتری خودروهای برقی آینده خود انتخاب کرده است.
این دو شرکت سازنده باتری CATL و FinDreams Battery (متعلق به خودروسازی BYD) هستند که اکنون دو جایگاه برتر ظرفیت تولید باتری در چین را به خود اختصاص دادهاند.
طبق برنامه شیائومی نخستین خودروی برقی خود را در نیمه نخست سال 2024 تحویل خواهد داد.
پیش از این گزارش شده بود که شیائومی اتو دو نسخه ممتاز و معمولی را برای اولین خودروی خود در نظر گرفته است.
نسخه معمولی این خودرو دارای یک پلتفرم با ولتاژ 400 ولت و نسخه ممتاز دارای پلتفرمی با ولتاژ 800 ولت خواهد بود.
ظاهراً مدل معمولی به باتری تیغهای لیتیوم آهن فسفات BYD و مدلهای ممتاز به جدیدترین باتری Kirin ساخت CATL مجهز خواهند شد.
باتری تیغهای محصول اصلی BYD است و دقیقاً به دلیل باتری تیغهای است که این شرکت اخیراً وارد زنجیره تأمین تسل شده است.
در عین حال باتریهای Kirin نسل سوم از CTP (Cell to Pack) هستند که در ژوئن امسال توسط شرکت CATL معرفی شدند.
علاوه بر تعیین تأمینکنندگان باتری، یکی دیگر از اجزای اصلی شیائومی اتو یعنی پلتفرم محاسبات رانندگی هوشمند نیز شرکای خود را شناسایی کرده است.
به گفته منابع آگاه شیائومی از تراشه NVIDIA Orin بر روی مدلهای ممتاز خود استفاده خواهد کرد در حالی که کنترلر دامنه توسط شرکت Desay SV تأمین میشود.
از سوی دیگر مدلهای معمولی از محصولات کنترلر دامنه گروه کانتیننتال استفاده خواهند کرد.
از عمر پروژه خودرویی شیائومی تقریباً دو سال میگذرد. لی جون مدیرعامل شیائومی اخیراً در سخنرانی خود پیرامون روند پیشرفت کسب و کار خودران این شرکت صحبت کرد.
وی اظهار داشت تیم تحقیق و توسعه خودران شیائومی بیش از 500 نفر عضو دارد و احتمالاً تا پایان سال این تعداد به 600 نفر خواهد رسید.
مدیر شیائومی خاطرنشان کرد که این شرکت 3.3 میلیارد یوان در امر تحقیق و توسعه فاز نخست رانندگی خودران سرمایهگذاری خواهد کرد.
منبع: autotech
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان