Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دولت بریتانیا اعلام کرد؛

آغاز «انقلاب خودران» در انگلیس از سال ۲۰۲۵

شنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۱:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۹۷۵۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
انگلیس سال 2025 را به عنوان نقطه آغاز عرضه گسترده و عمومی اتومبیل‌های خودران در این کشور تعیین کرد.

به گزارش خودروپرس به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز گذشته نقشه راه مربوط به عرضه اتومبیل‌های خودران در این کشور را اعلام کرد.

طبق نقشه راه جدید از سال 2025 شاهد عرضه گسترده اتومبیل‌های خودران در خیابان‌های انگلیس خواهیم بود.

لندن روز جمعه از تمایل خود برای استفاده از بازار نوظهور اتومبیل‌های خودران که 42 میلیارد پوند ارزش‌گذاری شده و طبق برآوردها 38 هزار شغل جدید در این کشور ایجاد می‌کند، خبر داد.

گرنت شاپس وزیر حمل و نقل انگلیس در این رابطه گفت: "ما می‌خواهیم بریتانیا در خط مقدم توسعه و استفاده از این فناوری خارق‌العاده باشد و به همین دلیل میلیون‌ها دلار در تحقیقات حیاتی مربوط به ایمنی و قانونگذاری سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا مطمئن شویم که به مزایای کامل این فناوری دست پیدا می‌کنیم."

هرچند ممکن است برخی خودروها با قابلیت‌ خودران از سال آینده اجازه تردد در خیابان‌های انگلیس را پیدا کنند، اما اعلام روز جمعه دولت چارچوبی را برای عرضه بسیار گسترده‌تر این خودروها از جمله برای حمل و نقل عمومی و خودروهای تحویل کالا تعیین کرد.

دولت برای این منظور سرمایه‌گذاری 100 میلیون پوندی را در نظر گرفته و این بسته بودجه شامل 35 میلیون پوند جهت تحقیقات ایمنی است که به قوانین جدیدی که از سال 2025 به اجرا درخواهد آمد، تزریق خواهد شد.

در بیانیه دولت آمده است: "مقررات تصریح می‌کند که تولیدکنندگان مسئول اقدامات خودرو در هنگام رانندگی خودران هستند، به این معنا که راننده انسانی مسئول حوادث مربوط به رانندگی در زمانی که وسیله نقلیه کنترل حرکت را در دست دارد، نخواهد بود."

گفتنی است سال گذشته دولت اعلام کرده بود که رانندگان می توانند به طور قانونی در اواخر سال 2021 از سیستم خودران در بزرگراه های انگلیس استفاده کنند.

طبق اعلام قبلی دولت، رانندگان از پایان امسال قادر خواهند بود با استفاده از فناوری «سیستم حفظ لاین خودکار» (ALKS) که باعث می‌شود خودرو در لاین حرکت با فاصل ایمن نسبت به خودروهای دیگر باقی بماند مشغول خواندن روزنامه یا تماشای فیلم از طریق نمایشگر داخلی خودرو شوند.

البته فعال‌سازی این سیستم فقط در زمان رانندگی با حداکثر سرعت 37 مایل (60 کیلومتر) بر ساعت امکان پذیر است و صرفاً در این حالت خودروها به صورت «خودران» تعریف خواهند شد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آغاز «انقلاب خودران» در انگلیس از سال ۲۰۲۵

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است