به گزارش خودروپرس، این خودروساز آلمانی گزارش داد که طی نیمه نخست امسال 75 هزار و 891 خودروی بامو و مینی تمام الکتریکی را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال 2021 بیش از دو برابر افزایش را نشان میدهد.
پیتر نوتا، عضو هیئت مدیره بامو گفت: "با وجود یک جو یک بسیار چالشبرانگیز ما توانستیم در نیمه نخست سال فروش خودروهای تمام برقی خود را بیش از دو برابر کنیم."
طی این مدت شرکت توانست رهبری خود در بخش خودروهای پریمیوم را بیش از پیش گسترش دهد.
خودروساز آلمانی در این مدت مجموعاً 1 میلیون و 160 هزار خودروی بامو، مینی و رولزرویس را به مشتریان تحویل داد اما در مقایسه با نیمه نخست سال 2021 که قویترین شش ماهه در تاریخ شرکت بود فروش کلی 13.3 درصد کاهش یافت.
در این میان مدلهای بامو سری 4 عملکرد بسیار خوبی را ثبت کردند و فروش آنها با افزایش بیش از 52 درصد به حدود 58 هزار دستگاه رسید.
بامو X1 جدید از ماه اکتبر به نمایشگاههای خودرو خواهد رسید و برای اولین بار یک پیشرانه تمام الکتریکی با سیستم عامل جدید 8 بامو و نمایشگر منحنی را دارا خواهد بود.
در عین حال عرضه بازاری سری 7 جدید قرار است در ماه نوامبر آغاز شود که نقطه عطف دیگری برای این شرکت در بخش خودروهای لوکس خواهد بود.
بامو قصد دارد امسال فروش خودروهای تمام الکتریکی خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کند و با انتشار آمار شش ماهه نخست 2022 به نظر میرسد که کاملاً در مسیر تحقق این هدف قرار دارد.
این شرکت همچنین تأیید کرد که میزان سفارش برای خودروی تمام الکتریکی i4 در سراسر اروپا به 34 هزار دستگاه رسیده است.
با توجه به رشد سریع تقاضای محصولات بامو، این خودروساز در نظر دارد تا پایان سال 2025 بیش از دو میلیون خودروی تمام الکتریکی را روانه بازار کند.
همچنین از اواسط دهه جاری به بعد انتظار میرود خودروی تمام الکتریکی Neue Klasse سهم عمدهای در حجم فروش این خودروساز ایفا کند.
در مجموع انتظار میرود قبل از سال 2030 حدود 50 درصد از فروش جهانی گروه بامو صرفاً منحصر به خودروهای تمام الکتریکی باشد.
منبع: ETAuto
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان