Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نمایش کابین خودرو پرنده هیوندای در نمایشگاه انگلیس

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۳:۰۸ | کد خبر: CP- ۱۹۶۴۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
سوپرنال، شرکت حمل و نقل هوایی شهری وابسته به گروه خودروسازی هیوندای موتور، از کانسپت کابین خودروی پرنده خود در نمایشگاه هوایی انگلیس رونمایی کرد.

به گزارش خودروپرس، در نمایشگاه هوایی فارنبرو در همپشایر انگلیس که از دوشنبه تا جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، شرکت سوپرنال کانسپت هواپیمای الکتریکی عمودپرواز (eVTOL) و فناوری‌های مرتبط با آن را به نمایش گذاشته است.

براساس این گزارش سوپرنال با تیم طراحی هیوندای موتور برای ایجاد کانسپت کابین همکاری کرده و این در حالی است که هیوندای در تلاش است تا هواپیماهای eVTOL خود برای استفاده تجاری را از سال 2028 در آمریکا و مدت کوتاهی پس از آن در اتحادیه اروپا و بریتانیا عرضه کند.

هیوندای اواخر سال گذشته زیر برند جدید سوپرنال را برای توسعه تاکسی‌های هوایی و خودروهای پرنده تأسیس کرد.

سوپرنال با شرکای خارجی و بیش از 50 شرکت وابسته به هیوندای در زمینه‌های تجاری شامل خودرو، قطعات خودرو، ساخت و ساز، رباتیک و رانندگی خودران همکاری می‌کند تا به مشترکاً زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی پیشرفته (AAM) را ایجاد کند.

به گفته هیوندای، کابین پنج صندلی سوپرنال که با هدف کاهش وزن از فیبر کربن ساخته شده، به صورت ارگونومیک طراحی شده تا محیطی شبیه پیله را برای سرنشینان فراهم کند.

سوپرنال که مقر آن در واشنگتن دی‌سی است قصد دارد با توسعه وسایل نقلیه هوایی یک سیستم حمل و نقل ارائه دهد که UAM (حمل و نقل هوایی شهری) را با شبکه‌های ترافیکی موجود ادغام کند. این شرکت همچنین در حال بررسی راه‌اندازی یک پلتفرم اشتراک سواری است.

این شرکت با سایر کشورها نیز همکاری می‌کند و در پروژه‌ای برای ساخت فرودگاه انحصاری وسایل نقلیه UAM در کاونتری انگلیس مشارکت کرده است.

هیوندای قصد دارد تا سال 2028 خودروهای پرنده خود را به بازار بیاورد. رئیس هیوندای موتور پیشتر اعلام کرد که این خودروساز تقسیم‌بندی تجاری خود را به گونه‌ای تغییر خواهد داد که خودروها تنها نیمی از فروش آن را به خود اختصاص دهند و پس از آن UAM با 30 و محصولات رباتیک با 20 درصد در جایگاه‌های بعدی بایستند.

منبع: kedglobal

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نمایش کابین خودرو پرنده هیوندای در نمایشگاه انگلیس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است