Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

عقب‌گرد مرسدس با کاهش استفاده از ربات‌های صنعتی

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۱۱:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۹۶۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مرسدس در اقدامی که از سوی برخی به عنوان یک عقب‌گرد تلقی می‌شود با کاهش استفاده از ربات‌های صنعتی در کارخانه‌های خود به دنبال اتکای بیشتر به نیروی انسانی است.

به گزارش خودروپرس، مرسدس بنز با هدف بهبود انعطاف‌پذیری در کارخانه‌های خود به کاهش اتوماسیون و افزایش وابستگی به نیروی انسانی روی آورده است.

در «کارخانه 56» که سازنده تعدادی از محصولات مرسدس از قبیل لیموزین S-class و خودروی الکتریکی EQS است شرکت تعداد ربات‌های خود را به کمتر از 10 عدد تقلیل داده است.

هدف مرسدس از این کار افزایش انعطاف‌پذیری در خطوط تولیدی است و به این ترتیب خودروساز آلمانی اکنون می‌تواند خودروهای موتور احتراقی، الکتریکی و هیبریدی را همزمان بر روی یک خط واحد تولید کند.

این در حالی است که در زمان استفاده از ربات‌ها و اتوماسیون، انعطاف‌پذیری کاهش یافته و کل خطوط تولید به یک مدل واحد (بنزینی، برقی یا هیبریدی) اختصاص می‌یابد.

مزایای این کار واضح است. برخلاف حالتی که خطوط تولید به  یک مدل تخصیص داده می‌شوند، ایجاد یک خط واحد برای کلیه مدل‌ها به خودروساز اجازه می‌دهد تا تولید را متناسب با تغییرات تقاضای مصرف‌کنندگان کند.

این بدان معنی است که اگر روزی فرا برسد که خودروهای موتور احتراقی از رده خارج شوند، همان کارخانه می‌تواند بدون وقفه به تولید خودروهای الکتریکی ادامه دهد.

شرکت که قبلاً مجبور بود برای شیفت به یک مدل جدید تولیدات خود را چند هفته متوقف کند، اکنون با سرعت بیشتر خط تولید را برای ساخت این مدل جدید مهیا خواهد کرد.

به گفته مقامات مرسدس، کارخانه آینده‌نگرانه 56 که با هزینه 730 میلیون یورو ساخته شده 30 درصد کاراتر از کارخانه قدیمی‌تر 46 است.

ربات‌های غول‌پیکر مورد استفاده در کارخانه‌های خودروسازی از کارایی بالایی برای انجام یک وظیفه برخوردارند اما این به قیمت از دست رفتن انعطاف‌پذیری است. در نقطه مقابل انسان‌ها می‌توانند به گونه‌ای آموزش دیده شوند که همزمان بر روی چند مدل کار کنند.

برای مثال یک کارگر در کارخانه 56 می‌تواند چند مدل می‌باخ S-Class، EQS الکتریکی و S-Class هیبریدی را پشت سر هم مونتاژ کند.

البته جایگزینی ربات‌ها با انسان هزینه تولید را بالا می‌برد، اما نهایتاً این رشد هزینه با افزایش کارایی و کاهش تعداد وقفه‌های تولیدی برای آماده‌سازی خط تولید جهت مدل‌های جدیدتر جبران می‌شود.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عقب‌گرد مرسدس با کاهش استفاده از ربات‌های صنعتی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است