به گزارش خودروپرس، بوش در تلاش برای رفع مشکلات کمبود تراشه تصمیم دارد تا سال 2026 بیش از 3 میلیارد دلار در صنعت تولید نیمههادیها سرمایهگذاری کند.
طی 18 ماه گذشته کمبود میکروتراشهها باعث شده تا خودروسازان سراسر جهان تولید 13 میلیون خودروی برنامهریزیشده را لغو کنند.
با این حال خبر بد این است که طرح سرمایهگذاری بوش کاملاً به رفع نیازهای صنعت اتومبیل اختصاص ندارد.
این شرکت که بزرگترین تأمینکننده قطعات خودروی دنیاست علاوه بر خودرو به صنایع الکترونیکی و محصولات دیگر نیز خدماترسانی میکند.
کمبود تراشه که یکی از قطعات کلیدی برای سیستمهای جدید خودروست طی چند سال اخیر باعث اخلال در روند تولیدی خیلی از شرکتهای بزرگ خودروسازی شده است.
با این حال مشخص نیست که این معضل چه زمانی به پایان خواهد رسید. در سپتامبر سال گذشته بامو و مرسدس بنز پیشبینی کردند که کمبود تراشه ممکن است تا سال 2023 یا بعد از آن به طول انجامد.
برخی خودروسازان تلاش کرده اند با حذف قابلیت هایی از مدل های خود با کمبود تراشه کنار بیایند، در حالی که برخی دیگر خودروهای خود را بدون تراشه های ضروری ساخته و آنها را تا زمان مونتاژ نهایی در آینده انبار کرده اند.
تراشه های نیمه هادی به یکی از اجزای اصلی و ضروری فرآیند تولید خودرو تبدیل شده اند به ویژه در برهه ای که تولید بیش از پیش به سمت پیچیدگی، اتوماسیون و برقی شدن می رود.
این تراشه ها در سیستم های مسیریابی، بلوتوث و تشخیص تصادف به کار می روند و طبق گزارشی از مؤسسه «Deloitte» حدود 40 درصد هزینه های یک خودرو جدید را شامل می شوند.
منبع: اتوموتیو نیوز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان