Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
اتوموتیو نیوز گزارش داد:

مشکلات نرم‌افزاری فولکس گریبانگیر پورشه و آئودی

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۹۶۲۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با بروز برخی مشکلات در واحد نرم‌افزاری گروه فولکس‌واگن موسوم به کاریاد، عرضه تعدادی از مدل‌های الکتریکی جدید و پرچمدار آئودی، پورشه و بنتلی به تأخیر افتاده است.

به گزارش خودروپرس، پایگاه اتوموتیو نیوز نوشت: با ادامه مشکلات در واحد نرم‌افزاری گروه فولکس‌واگن موسوم به «کاریاد» شاید آئودی، پورشه و بنتلی مجبور شوند تا عرضه چند خودروی الکتریکی جدید و کلیدی خود را به تأخیر بیاندازند.

به گفته برخی منابع، با توجه به مشکلات کنونی مدل پرچمدار جدید آئودی که تحت پروژه «آرتمیس» ساخته می‌شود سه سال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده یعنی سال 2027 عرضه خواهد شد.

همچنین طرح بنتلی برای فروش تنها خودروهای تمام برقی از سال 2030 نیز اکنون با تردیدهایی مواجه شده است.

در عین حال ماکان الکتریکی جدید پورشه و مدل خواهر آن (آئودی Q6 ای ترون) نیز با احتمال تأخیر در عرضه مواجه شده و هر دو مدل قرار است سال آینده عرضه شوند.

براساس این گزارش، کاریاد از برنامه خود در زمینه توسعه نرم‌افزار جدید برای مدل‌های فوق‌الذکر بسیار عقب است.

این گزارش می‌افزاید پروژه آرتمیس آئودی پیشتر قرار بود نسل نرم‌افزار 2.0 فناوری خودران سطح 4 را در اوایل سال 2024 عرضه کند اما اکنون به گفته منابع شرکتی، نخستین خودروی تولیدی آرتمیس که با نام داخلی «Landjet» شناخته می‌شود صرفاً پس از رونمایی از سدان پرچمدار برقی «ترینیتی» فولکس‌واگن عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن در حال ساخت یک کارخانه جدید در وولفسبورگ برای تولید ترینیتی از سال 2026 است.

به این ترتیب خودروی تولیدی آئودی از پروژه آرتمیس در سریع‌ترین زمان ممکن اواخر سال 2026 و به احتمال بیشتر در سال 2027 وارد بازار خواهد شد.

آئودی اکنون قصد دارد یک پرچمدار برقی دیگر با نام رمز «Landyacht» را در سال 2025 اما بدون فناوری خودران عرضه کند.

طبق این گزارش مدیران پورشه و آئودی از تأخیرهای به وجود آمده به ستوه آمده‌اند.

آئودی قصد دارد پیش تولید انبوه Q6 ای ترون به عنوان رقیب آینده تسلا مدل Y را در کارخانه خود در اینگولشتات آلمان در اواخر امسال آغاز کند اما اکنون آغاز تولید انبوه آن به سپتامبر 2023 موکول شده است. یکی از مدیران شرکت در این رابطه گفت: "ما برای این کار به نرم‌افزار نیاز داریم."

یکی از مدیران پورشه نیز از کمبود نرم‌افزاری برای تولید انبوه ماکان الکتریکی در کارخانه لایپزیش آلمان گلایه کرد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مشکلات نرم‌افزاری فولکس گریبانگیر پورشه و آئودی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است