شرکت بامو اعلام کرد که فروش آن در سه ماههدوم سال جاری با افت 20 درصدی به حدود 563 هزار دستگاه رسیده است. این رقم شامل خودروهای بامو، مینی و رولزرویس است.
چین به عنوان بزرگترین بازار بامو افت 28 درصدی را تجربه کرد در حالی که بازارهای آمریکا و اروپا نیز شاهد یک پنجم افت فروش در فصل گذشته بودند.
اما به رغم افت کلی آمار فروش بامو، تحویل خودروهای برقی در نیمه نخست سال نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شد و بامو همچنین ادعا کرد که در مسیر تحقق هدف دو برابرسازی فروش خودروهای برقی خود طی سال جاری قرار دارد.
براساس این گزارش دلیل اصلی کاهش فروش خودروساز آلمانی بحران کمبود میکروتراشه است که صنعت جهانی خودرو را در مقیاس گسترده تحت تأثیر قرار داده است.
به علاوه این خودروساز تمرکز خود را بر روی مدلهای با حاشیه سود بالاتر قرار داده که این امر نیز بر حجم فروش تأثیرگذار بوده است.
مشکل دیگر در رابطه با افت فروش بامو را میتوان به بحران زنجیره تأمین نسبت داد که طی بیش از یک سال گذشته به صنعت جهانی خودرو آسیب رسانده است.
این خودروساز امیدوار است که اوضاع بحرانی طی چند ماه آینده فروکش پیدا کند. در عین حال بامو در حال افزایش ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی است.
مدیر تولید بامو در ماه می گفته بود که اطمینان دارد شرکت اهداف تولیدی خود که در ابتدای سال تعیین شده بود را برآورده خواهد کرد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان