Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فولکس‌واگن در تیررس اتهامات حقوق بشر در چین

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۵:۲۸ | کد خبر: CP- ۱۹۵۵۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فولکس‌واگن با فشار فزاینده‌ای برای رسیدگی به اتهامات حقوق بشری در استان سین‌سیانگ چین مواجه شده است.

به گزارش خودروپرس، بلومبرگ در گزارشی نوشت گروه فولکس‌واگن که دارای یک کارخانه خودروسازی در سین‌سیانگ چین است با اتهامات نقض حقوق بشر و نیروی کار اجباری در این منطقه مواجه است.

در این میان برخی فعالان و رسانه‌ها از فولکس‌واگن خواسته‌اند تا اتهامات نیروی کار اجباری در کارخانه خودروسازی خود را به دقت تحت بررسی قرار دهد.

یورگ هافمن از رهبران نیروی کار گفت: هرچند هیچ مدرکی دال بر بدرفتاری با کارکنان در کارخانه فولکس‌واگن وجود ندارد اما این شرکت باید به دقت به اتهامات رسیدگی کند."

هافمن در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی با اشاره به لطمه جبران‌ناپذیر این قضیه به شهرت فولکس‌واگن گفت: "ما باید به دقت حقایق را بسنجیم و براین اساس پاسخ دهیم که آیا پایان فعالیت‌ها در آنجا کار صحیحی خواهد بود یا خیر."

براساس این گزارش تعدادی از گروه‌های حقوق بشر و یک پنل از کارشناسان سازمان ملل نگرانی‌هایی را درباره شیوه‌های کار اجباری در سین‌سیانگ مطرح کرده‌اند.

اما چین بارها با رد انتقادات صورت‌گرفته از طرح‌های کاری، اتهام نیروی کار اجباری را مردود دانسته و از سیاست‌های خود دفاع کرده است.

هربرت دیس مدیرعامل فولکس‌واگن نیز در ماه آوریل با دفاع از حضور شرکت در این منطقه گفته بود کاملاً اطمینان دارد که هیچ نوع نیروی کار اجباری در کارخانه فولکس وجود ندارد.

چین بزرگ‌ترین بازار فولکس‌واگن محسوب می‌شود و تقریباً 40 درصد از فروش آن را تشکیل می‌دهد.

نیکولای لود یک سخنگوی شرکت روز جمعه گفت: "فولکس‌واگن قاطعانه با نیروی کار اجباری مخالف است. در فعالیت‌های تجاری خود در سراسر جهان، ما اطمینان می‌دهیم که ارزش‌هایمان رعایت می‌شوند و استانداردهای ما حفظ می‌شوند. ما از شرکای تجاری محلی خود نیز همین انتظار را داریم."

این خودروساز همچنین با فشار دولت آلمان مواجه است. برلین اخیراً درخواست فولکس‌واگن جهت تمدید بیمه حوادث برای عملیات شرکت در چین را به خاطر نگرانی‌های حقوق بشر رد کرد.

این برای نخستین بار است که برلین چنین درخواستی را رد کرده و رویکرد خود نسبت به چین که طی دو دهه گذشته به بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده را تغییر می‌دهد.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فولکس‌واگن در تیررس اتهامات حقوق بشر در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است