Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اعلام نتایج تحقیقات اولیه درباره ایمنی اتوپایلوت تسلا

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۹۵۵۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نتایج تحقیقات اولیه درباره ایمنی فناوری اتوپایلوت تسلا حاکی است که نرخ تصادفات توأم با فعال‌سازی این فناوری به مراتب بالاتر از فناوری‌های مشابه است.

به گزارش خودروپرس، طبق آمارهای اولیه نهاد ایمنی آمریکا، نرخ تصادف اتوپایلوت تسلا به ازای هر هزار خودرو به مراتب بالاتر از فناوری‌های مشابه است.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA) به زودی آمارهای خود در رابطه با تصادفات خودروهایی که سیستم‌های خودران یا نیمه‌خودران خود را فعال کرده بودند، منتشر خواهد کرد.

طبق آمارهای اولیه این احتمال می‌رود که خودروهای تسلا بیشترین سهم از چنین تصادفاتی را به خود اختصاص دهند.

اداره NHTSA قریب به یک سال است که مشغول جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مربوط به چنین تصادفاتی است.

این نهاد رگولاتوری اخیراً تحقیقات خود درباره فناوری دستیار راننده اتوپایلوت تسلا را به حدود 830 هزار خودرو و شاسی‌بلند این شرکت گسترش داد.

طبق آمارهای اولیه نرخ تصادفات تسلا به ازای هر 1000 خودرو به مراتب بالاتر از فناوری‌های مشابه تخمین زده شده است.

البته این غول خودروهای برقی آمریکا در قیاس با سایر خودروسازان تعداد بیشتری از خودروها را به سیستم‌های نیمه‌خودران مجهز کرده است، تقریباً 830 هزار از مدل 2014 به این سو.

این شرکت همچنین از توانایی کامل برای جمع‌آوری داده‌های لحظه‌ای و آنلاین از خودروهای خود برخوردار بوده و سیستم گزارش‌دهی سریع‌تری را نسبت به همتایان خود داراست.

براساس این گزارش در ژوئن 2021 اداره NHTSA از 100 خودروساز و شرکت‌های فناوری خودران خواسته بود تا تصادفات جدی مربوط به سیستم‌های خودران خود را گزارش دهند.

این نهاد ایمنی در حال ارزیابی نحوه عملکرد این سیستم‌ها و خطرات آنها برای ایمنی عمومی است و اینکه آیا مقررات جدیدی برای افزایش ایمنی آنها لازم است یا خیر.

جنرال موتورز پیشتر به NHTSA اطلاع داده بود که بیش از 34 هزار خودروی مجهز به سیستم خودران سوپرکروز را از زمان رونمایی این سیستم در سال 2017 به فروش رسانده و سه مورد تصادف گزارش شده است.

نیسان نیز بیش از 560 هزار خودرو با سیستم خودران «دستیار پروپایلوت» را عرضه کرده که هیچ تصادفی را گزارش نکرده است.

با این حال برخی خودروسازان دیگر نظیر تویوتا و هوندا از انتشار آمار تصادفات خود قبل از اعلام آمارهای رسمی NHTSA خودداری کرده‌اند.

منبع: AP

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اعلام نتایج تحقیقات اولیه درباره ایمنی اتوپایلوت تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است