Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رقابت کلاسیک؛

رشد ب‌ام‌و سریع‌تر از مرسدس است

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۳:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۹۵۴۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
ب‌ام‌و و مرسدس دو خودروساز معروف در بخش خودروهای برتر و مرغوب هستند که رقابت آنها تا به امروز جالب توجه بوده است.

به گزارش خودروپرس، هر دو خودروساز تاکنون عامل انگیزش یکدیگر برای پیشتازی از لحاظ عملکرد، فناوری و قابلیت‌های ایمنی بوده‌اند.

با این حال و به رغم چالش‌های مختلف به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و در حال پیشی گرفتن از مرسدس بنز است. سال گذشته ب‌ام‌و توانست با غلبه بر مرسدس به برند خودرویی برتر دنیا تبدیل شود.

با توجه به رشد مثبت در ارقام فروش که سال گذشته در قیاس با سال 2020 به دست آمد، ب‌ام‌و به عنوان برترین خودروساز در بخش خودروهای پریمیوم معرفی شد در حالی که مرسدس به جز بخش اسمارت و ون‌های آن افت 5 درصدی را در فروش جهانی محصولات خود تجربه کرد.

طبق گزارشی از موتور وان، ب‌ام‌و به دلیل رشد تقاضا برای محبوب‌ترین مدل‌های آن به این موفقیت دست یافت، حال آنکه مرسدس عمدتاً به دلیل افت تقاضای مدل‌های C-Class و E-Class با کاهش فروش مواجه شد.

همچنین فروش خودروهای ب‌ام‌و در کشورهایی چون چین، اروپا، آمریکا و ژاپن و کره افزایش یافت اما از سوی دیگر مرسدس شاهد افت تقاضا در این بازارها بود.

در گزارشی که اوایل امسال منتشر شد ب‌ام‌و اعلام کرد که سال گذشته حدود 2 میلیون و 213 هزار دستگاه خودرو را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این شرکت از سال 2021 به عنوان بهترین فروش سالانه در تاریخ خود یاد کرد.

براساس این گزارش مرسدس طی دهه گذشته بر کاهش میانگین عمر مشتریان خود متمرکز بوده و بنابراین محصولاتی چون A-Class، CLA، CLS و ... را روانه بازار کرده است.

با این حال ب‌ام‌و بر روی محصولات دیگری چون iX، سری 4 و اخیراً سری 7 به روزشده متمرکز شده است.

با وجود آنکه هر دو خودروساز در حال تغییر رویکرد خود هستند، این اختلاف فروش جهانی بین ب‌ام‌و و مرسدس است که تعیین می‌کند در طولانی‌مدت کدامیک تاج و تخت فروش بخش پریمیوم را تصاحب خواهد کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد ب‌ام‌و سریع‌تر از مرسدس است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است