Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
محققان کسپرسکی هشدار دادند:

تهدیدات امنیتی اپلیکیشن‌های متفرقه برای خودروهای متصل

شنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۳:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۹۴۸۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نتایج یک گزارش جدید از تهدیدات حریم خصوصی اپلیکیشن‌های متفرقه و شخص سوم (Third party apps) برای خودروهای متصل برندهای معروفی چون تسلا حکایت دارد.

به گزارش خودروپرس، تحلیل‌گران مؤسسه کسپرسکی 69 اپلیکیشن موبایل شخص سوم که برای کنترل خودروهای متصل طراحی و تولید شده است را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این گزارش با عنوان «اپلیکیشن‌های متصل» حاکی است که این برنامه‌ها از اطلاعات و داده‌های شخصی مالکان خودرو بدون رضایت آنها استفاده می‌کنند.

براساس این گزارش اپلیکیشن‌های فوق برای خودروهای متصل برندهای برتری چون تسلا، نیسان، رنو، فورد و فولکس‌واگن اطلاعات هویتی کاربران را به سرقت می‌برند.

به گفته تحلیل‌گران از هر پنج برنامه‌ای که برای این منظور استفاده می‌شود یکی فاقد اطلاعات تماس است که گزارش‌دهی مشکلات را برای کاربران غیرممکن می‌کند.

سرگئی زورین رئیس بخش امنیت حمل و نقل کسپرسکی گفت: "مزایای دنیای خودروهای متصل بی‌شمار است اما باید به این نکته توجه داشت که آن هنوز یک صنعت رو به توسعه و حامل برخی ریسک‌ها و خطرات است."

وی هشدر داد: "متأسفانه همه توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری رویکرد مسئولانه‌ای را نسبت به ذخیره‌سازی و جمع‌آوری دیتا در پیش نگرفته‌اند که اطلاعات شخصی کاربران را در معرض افشا شدن قرار می‌دهد. این داده‌ها شاید سرانجام در وب سیاه (دارک وب) به فروش برسد."

طبق این گزارش مجرمان سایبری نه تنها ممکن است داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرند، بلکه شاید به خودروهای آنها دسترسی پیدا کنند که به تهدیدات فیزیکی منجر می‌شود.

اپلیکیشن‌هایی که برای خودروهای متصل استفاده می‌شوند به کاربران اجازه می‌دهند تا خودروهایشان را از راه دور با قفل یا باز کردن درب‌ها، تنظیم دمای داخلی، استارت و خاموش کردن موتور و ... کنترل کنند.

با وجود آنکه اغلب تولیدکنندگان خودرو اپلیکیشن‌های قانونی برای خودروهای تولیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما اپلیکیشن‌های متفرقه و شخص سوم که توسط توسعه‌دهندگان موبایل طراحی می‌شوند نیز در بین کاربران محبوبیت زیادی دارند چرا که ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فردی که توسط سازنده خودرو ارائه نشده است را عرضه می‌کنند.

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مورد بررسی کسپرسکی تقریباً همه برندهای خودرویی نظیر تسلا، نیسان، رنو، فورد و فولکس‌واگن در 5 خودروی برتری که اغلب توسط چنین برنامه‌هایی کنترل می‌شوند را شامل شده است.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تهدیدات امنیتی اپلیکیشن‌های متفرقه برای خودروهای متصل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است