با اینکه ماشین الکتریکی است، اما در عقب شش اگزوز دارد. این اگزوزها در حقیقت چراغهایی است که شعلهای را که از اگزوز سوپرکارهای بنزینی خارج میشود شبیهسازی میکند. روی چرخها هم پرههایی قرار دارد که هنگام ترمز باز میشوند تا ترمزها را خنک کرده و با افزایش مقاومت هوا به کاهش سرعت کمک کنند. AMG اگرچه نمونههایی اسپرتتر از مدلهای الکتریکی بنز ساخته، اما در عرضه مدل اختصاصی برای خود از رقیبانش عقب است.
محبوبترین مدل اسپرت در این بخش پورشه تایکان است که دو سال پیش به بازار عرضه شده است. آئودی هم سال گذشته مدل ئی ـ ترون جیتی را به بازار عرضه کرد. تسلا هم با نمونههای قویتر از مدل S یکی از رقیبان اصلی بنز است. تب تولید خودروهای برقی بسیاری از شرکتهای خودروساز دنیا را در بر گرفته و بنز و دیگر لوکسسازان نیز از آن مستثنی نیستند.
به نظر می رسد با روندی که خودروسازان در پیش گرفتهاند، طی دو تا سه دهه آینده، سهم غالب در بازار خودرو دنیا را محصولات هیبریدی و برقی در اختیار خواهند داشت. بنز یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای سازنده خودروهای لوکس است که توسعه محصولات برقی را مدتهاست در دستور کار قرار داده، زیرا نمیخواهد از قافله برقیها عقب بماند.
این البته در حالی است که برخی منتقدان میگویند توسعه خودروهای برقی با توجه به نیاز به مواد معدنی خاص مانند لیتیوم، در آینده به مشکل خواهد خورد، مگر اینکه تکنولوژی ساخت باطری آنها تغییر کند. در حال حاضر برخی شرکتها سرمایهگذاریهایی هنگفت برای تامین باطری موردنیاز محصولات برقی خود انجام دادهاند تا در آینده چالش کمتری را تجربه کنند.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان