Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دعوای حقوقی فورد بر سر میکروتراشه‌های ۴G در آلمان

شنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۱:۴۰ | کد خبر: CP- ۱۹۴۴۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق رأی دادگاهی در آلمان چنانچه فورد نتواند یک دعوای حقوقی بر سر مجوز استفاده از میکروتراشه‌‌های سلولی 4G در خودروهایش را حل و فصل کند، از تولید و فروش خودرو در این کشور منع خواهد شد.

به گزارش خودروپرس، قاضی دادگاهی در مونیخ آلمان روز جمعه حکم داد که شرکت فورد چنانچه موفق به حل و فصل یک مناقشه حقوقی بر سر میکروتراشه‌های مورد استفاده در خودروهایش نشود، از تولید و فروش خودرو در این کشور منع خواهد شد.

هفته‌نامه آلمانی «WirtschaftsWoche» گزارش داد طبق شکایت صورت‌گرفته شرکت خودروسازی فورد از تراشه‌های سلولی 4G در خودروهای خود استفاده می‌کند، بدون آنکه هزینه بهره‌برداری از پتنت را به شرکت‌های مربوطه بدهد.

اگر فورد نتواند با شاکیان خود به توافق برسد، حکم دادگاه که قابل فرجام‌خواهی است ظرف مدت دو هفته اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش، هشت دارنده پتنت‌های ارتباطات موبایل 4G از فورد به خاطر استفاده غیرقانونی از پتنت‎های خود شکایت کرده‌اند.

هرچند نام شرکت‌های شاکی اعلام نشده، اما این پرونده توسط شرکت مدیریت مالکیت فکری «IP Bridge» ژاپن به دادگاه مونیخ ارجاع داده شده است.

تراشه‌های ارتباطی جزو قطعات لازم برای «خودروهای متصل» هستند و فورد جدیدترین شرکتی محسوب می‌شود که در این رابطه توسط دارندگان پتنت فناوری ارتباطات موبایل تحت فشار قرار گرفته است.

پیش از این فولکس‌واگن نیز در پرونده مشابهی در مونیخ مورد شکایت «IP Bridge» قرار گرفته بود، اما این خودروساز آلمانی توانست با خرید مجوز پتنت از یک پلتفرم با عنوان «Avanci» پرونده را به سرعت فیصله دهد.

در عین حال دایملر نیز به اتهام استفاده غیرقانونی از پتنت‌های فناوری موبایل در خودروهای خود طرف شکایت نوکیا و شارپ قرار گرفته است.

طبق این گزارش، آلمان دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای در زمینه پتنت است و به همین دلیل اغلب شرکت‌های بین‌المللی مناقشات خود در این زمینه را به دادگاه‌های این کشور ارجاع می‌دهند.

منبع: دویچه وله

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دعوای حقوقی فورد بر سر میکروتراشه‌های ۴G در آلمان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است