Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نسل جدید ترمز خودرو

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۱:۱۲ | کد خبر: CP- ۱۹۳۷۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
دی اس، ‌‌‌ برند پرتجمل سیتروئن، در مدل برقی E-Tense از ترمزهای دیسکی استفاده نخواهد کرد.
به گزارش خودروپرس، خودروی مفهومی دی اس E-Tense که جزو خودروهای با عملکرد (قدرت، سرعت و شتاب) بالا به حساب می‌آید نسل جدیدی از ترمزها را به کار خواهد گرفت. این ترمزهای جدید اولین بار در خودروهای مسابقه‌ای Formula E به کار رفته است که توان ۸۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰۰ پوند-فوت ایجاد می‌کنند.

نام این ترمزها regenerative brakes یا ترمزهای بازمُوَلد است و در برند لاکچری دی اس از سیتروئن، عضو گروه خودروسازی استلانتیس به کار خواهد رفت. تقریبا همه خودروهای برقی در بازار به جای ترمزهای سنتی از ترمزهای بازمولد استفاده می‌کنند که برخی از آنها ترمزهای نرم‌تری نسبت به ترمزهای سنتی هستند.

با گسترش نسل جدید ترمزهای بازمولد، به احتمال زیاد ترمزهای دیسکی منسوخ خواهند شد. شتاب صفر تا صد دی اس E-Tense دو ثانیه است و چنین خودرویی نیاز به ترمزهای نسل جدید دارد. در نسل جدید ترمزها، موتور به کار رفته در آن، هنگام کاهش سرعت، برق تولید می‌کند که در باتری خودرو ذخیره می‌شود.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که برای حفظ ایمنی در خودرو، لنت و دیسک هنوز از نسل جدید ترمز خودروها به طور کامل حذف نشده است. در حال حاضر دو کمپانی توتال انرژی و سافت در ساخت ترمزهای نسل جدید همکاری می‌کنند. بیتریس فوشر مدیرعامل خودروسازی دی‌اس می‌گوید: «ترمزهای نسل جدید، هم روشی بسیار قدرتمند برای کاهش سرعت خودرو هستند و هم به بهبود عملکرد باتری کمک می‌کنند.

دی اس E-Tense عملکرد خودرو را هم در افزایش و هم در کاهش سرعت بهبود بخشیده و به سطحی جدید رسانده است.» خود برند دی اس، به عنوان زیربرند لاکچری کمپانی سیتروئن از ۸ سال پیش استقلال پیدا کرده، هرچند که نام آن از دهه ۱۹۵۰ روی سدان‌های نوآورانه سیتروئن به بازار عرضه شده است. ویژگی مهم محصولات دی اس استفاده از سیستم تعلیق هیدرونوماتیک و سامانه فرمان خود-مرکز self-centering steering است.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نسل جدید ترمز خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است