Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

طراحی خودروهای ربات‌گونه هیوندای در مونتانا آمریکا

شنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۱۲:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۹۳۶۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
هیوندای از بازگشایی یک مرکز جدید تحقیق و توسعه در شهر بوزمن در ایالت مونتانا آمریکا برای طراحی خودروهای ربات‌گونه موسوم به «UMV» خبر داد.

به گزارش خودروپرس، «استودیو افق‌های جدید» (NHS) - واحد جدید هیوندای که بر روی ساخت خودروهای متحرک چندمنظوره (UMV) کار می‌کند - اعلام کرد که به زودی یک مرکز تحقیق و توسعه را در شهر بوزمن آمریکا افتتاح خواهد کرد.

براساس این گزارش، هیوندای حدود 20 میلیون دلار برای تأسیس مرکز «NHS Bozeman» جهت طراحی خودروهایی با هدف حمل و نقل هوشمند و پایدار در آینده سرمایه‌گذاری کرده است.

مرکز جدید به عنوان اداره مرکزی NHS وظیفه طراحی، توسعه و آزمایش میدانی خودروهای UMV را برعهده خواهد داشت.

گفتنی است هیوندای در سال 2020 استودیوی افق‌های جدید را به ریاست دکتر «جان سوه»، نایب رئیس شرکت، برای ساخت خودروهای ربات‌گونه تأسیس کرد.

وظیفه این استودیو، طراحی محصولاتی است که با در اختیار داشتن بازوان رباتیک قادر به حرکت در مکان های نامتعارف و از بین بردن محدودیت های حرکت سنتی هستند.

به عبارت دیگر خودروهایی که در این استودیو طراحی و ساخته می شوند قادر به حرکت در نقاطی از جهان هستند که تاکنون پای هیچ وسیله نقلیه دیگری به آن نقاط نرسیده و به این ترتیب مرزهای حرکت سنتی جابجا خواهد شد.

هیوندای می گوید محصولات استودیوی افق های جدید نیاز مشتریان خاصی که شاید مجبور به سفر به نواحی ناهموار، نامتعارف یا آفرود باشند را برطرف می کند. این شامل نقاطی است که خودروهای معمولی هرگز وارد آن نشده اند.

بنابراین از این محصولات می‌توان برای مدیریت منابع طبیعی، مدیریت بلایا، تدارکات شهری، ساخت و ساز، معدن و توسعه منابع فضایی استفاده کرد.

به گفته هیوندای مرکز بوزمن رسماً کار خود را ماه آینده آغاز خواهد کرد و قرار است ابتدا تمرکز آن بر روی توسعه، طراحی و آزمایش دو مدل UMV باشد.

یکی از این مدل‌ها خودرویی الهام‌گرفته از Elevate با پاهای رباتیک است که پیشتر در نمایشگاه CES 2019 به عنوان یک مدل مفهومی به نمایش درآمده بود.

نسخه مفهومی این خودرو نشان داد که چطور یک وسیله نقلیه می تواند بدون وابستگی به چرخ از پاهای رباتیک برای دسترسی به مکان های ناهموار و دشوار استفاده کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

طراحی خودروهای ربات‌گونه هیوندای در مونتانا آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است