Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ساخت هایپرلوپ پرسرعت در دستورکار مدیر تسلا

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۹ | کد خبر: CP- ۱۹۳۱۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیرعامل تسلا می‌گوید شرکت حمل و نقل زیرزمینی او «بورینگ» قصد دارد طی سال‌های آینده یک سیستم هایپرلوپ پرسرعت را احداث کند.

به گزارش خودروپرس، ایلان ماسک در یک توییت اظهار داشت که شرکت بورینگ در سال‌های آینده برای ساخت یک هایپرلوپ عملیاتی تلاش خواهد کرد.

وی اضافه کرد: "از نقطه‌نظر فیزیکی، این سریع‌ترین راه ممکن برای برای جابجایی از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در مسافت‌های کمتر از 2 هزار مایل است."

ماسک بنیانگذار این شرکت ساخت و ساز تونل‌های زیرزمینی است و بورینگ از زمان تأسیس خود ایده ساخت یک هایپرلوپ که بتواند زمان سفر از نقطه‌ای به نقطه دیگر را به طور قابل توجه کاهش دهد دنبال کرده است.

مدیر تسلا با حمایت از ساخت تونل‌های زیرزمینی برای حمل و نقل پرسرعت با استفاده از سیستم هایپرلوپ خاطرنشان کرد که این تونل‌ها برای در امان ماندن از شرایط آب و هوایی سطحی مناسب هستند.

شرکت بورینگ که در دسامبر 2016 تأسیس شد هفته گذشته 675 میلیون دلار سرمایه را جذب کرد. در حال حاضر ارزش این شرکت 5.7 میلیارد دلار است.

اظهارات ماسک درباره ساخت سیستم هایپرلوپ پرسرعت بلافاصله پس از تأمین سرمایه جدید بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد.

البته این نخستین بار نیست که شرکت بورینگ ایده خود درباره ساخت یک سیستم حمل و نقل پرسرعت را مطرح می‌کند.

پیشتر در سال 2021 این شرکت مجوز اولیه برای ساخت یک سیستم حمل و نقل پرسرعت با قابلیت جابجایی مسافران خودروهای الکتریکی تسلا از طریق شبکه‌ای از تونل‌های 1.7 مایلی در زیر شهر لاس وگاس را دریافت کرده بود.

گفتنی است هایپرلوپ نسل جدیدی از حمل و نقل پرسرعت است که ایلان ماسک، بنیانگذار و مغز متفکر شرکت های تسلا و اسپیس ایکس، با خریداری شرکت هایپرلوپ وان، در راس این طرح قرار گرفته است.

ایده هایپرلوپ که اولین بار توسط ماسک مطرح شد، پیرامون ساخت کپسولی است که می تواند در لوله های آلومینیومی کم اصطکاک با سرعت حدود 700 مایل بر ساعت (۱۱۲۰ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

 مجموعه ای از کپسول ها درون لوله هایی قرار خواهند داشت که داخل آن ها کاملا خلا یافت می شود. در این حالت به جهت عدم هرگونه اصطکاک، می توان یک شی را تا سرعت 1120 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت هایپرلوپ پرسرعت در دستورکار مدیر تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است