Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بایدن سرانجام تسلا را به رسمیت شناخت!

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۵:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۸۹۷۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رئیس جمهوری آمریکا سرانجام به نقش تسلا در صنعت تولید خودروهای الکتریکی این کشور اذعان کرد.

به گزارش خودروپرس، پس از شکایات و گلایه‌های فراوان ایلان ماسک و طرفداران تسلا درباره بی‌اعتنایی بایدن به جایگاه این شرکت خودروساز، سرانجام بایدن در یک سخنرانی از تسلا در کنار فورد و جنرال موتورز نام برد.

بایدن روز سه شنبه اظهار داشت: "از شرکت‌های سرشناس چون جنرال موتورز و فورد که در حال ساخت خودروهای الکتریکی جدید هستند گرفته تا تسلا، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی کشورمان تا شرکت‌های نوآور و جوان‌تر، تولید پس از دهه‌ها به آمریکا بازگشته است."

این سخنان در حالی است که بایدن پیشتر طی سخنرانی‌های خود بارها با اشاره به خودروسازان سنتی از ذکر نام تسلا خودداری کرده بود و این بی‌توجهی، انتقاد ماسک و طرفداران تسلا را برانگیخته بود.

حتی بایدن در نشست اخیر خود با گروهی از مدیران اجرایی صنعت خودرو از جمله رهبران فورد و جنرال موتورز در کاخ سفید از دعوت ایلان ماسک امتناع کرد و مدیر تسلا که ظاهراً از این قضیه به شدت عصبانی بود، جو بایدن را یک «عروسک خیمه شب‌بازی» نامید.

ماسک همچنین مدعی شده بود که بایدن با آمریکایی‌ها شبیه احمق‌ها رفتار می‌کند.

در عین حال هفته گذشته بیش از 33 هزار طرفدار تسلا که از رئیس جمهور آمریکا به خاطر عدم پذیرش جایگاه رهبری این شرکت در بازار خودروهای برقی خشمگین بودند، با امضای طوماری در سایت «change.org» از بایدن خواستند دیدگاه خود در این باره را تغییر دهد.

امضاکنندگان این طومار، جو بایدن را متهم کرده بودند که تسلا به عنوان یک شرکت غیرعضو در اتحادیه کارگری صنعت خودرو را در برابر خودروسازان سنتی دیترویت نظیر جنرال موتورز و فورد نادیده می‌گیرد.

ماسک و طرفداران وی از زمان روی کار آمدن بایدن در سال گذشته بارها نارضایتی خود نسبت به وی را ابراز کرده و طومار مذکور نخستین اقدام عمومی آنها در مقیاس گسترده است که از نادیده گرفتن شدن تسلا و تعهد آن به خودروهای انرژی پاک توسط دولت گلایه دارد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بایدن سرانجام تسلا را به رسمیت شناخت!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است