Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بنز قارچی در راه است

یکشنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۱۲:۴۶ | کد خبر: CP- ۱۸۹۵۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در محصولات آینده بنز از قارچ، کاکتوس و خیزران (بامبو) و سایر مواد اولیه قابل بازگشت به طبیعت استفاده خواهد شد.
به گزارش خودروپرس، مدل آینده‌گرا و برقی VISION EQXX مرسدس بنز به سمت استفاده از مواد تجدیدپذیر می‌رود. مرسدس بنز در وب‌سایت خود نوشته است: امکانات جدید در این خودرو نشان می‌دهد که امکان رسیدن به حداکثر تجمل بدون استفاده از حیوانات وجود دارد. ضمن آنکه ذره‌ای از حس ممتاز بودن و راحتی آن کاسته نخواهد شد. سفری که مرسدس بنز آغاز کرده است ردپای کربنی را فقط در بخش چرم به نصف می‌رساند.

این خودروساز آلمانی در حال همکاری با شرکت Mylo است که نهضت استفاده از قارچ در تامین چرم قارچی را آغاز کرده است. آنها نام این جایگزین چرم را «ناچرم» گذاشته‌اند که از میسلیوم ساخته شده است؛ این ماده نخ‌مانند را از ریشه درون خاک قارچ‌های در حال رشد می‌گیرند.

این چرم گیاهی برای تودوزی داخل خودرو استفاده خواهد شد. ماده خاص دیگری که از فیبرهای کاکتوس می‌گیرند به Deserttex معروف است. همچنین کفپوش خودرو نیز ۱۰۰‌درصد از فیبرهای خیزران یا بامبو تهیه شده است. برای دستگیره‌های داخلی در خودروهای جدید بنز هم از ابریشم زیست‌مهندسی‌شده استفاده می‌شود.

علاوه بر استفاده از مواد اولیه گیاهی، مدل جدید برقی مرسدس بنز از لحاظ فناوری و مصرف انرژی در بهینه‌ترین حالت ممکن تولید می‌شود طوری که به ازای هر بار شارژ باتری، امکان پیمایش ۶۲۰ مایل (نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر) فراهم می‌شود. جهت مقایسه، متوسط پیمایش خودروهای تسلا مدل اس سال ۲۰۲۲ به ازای هر بار شارژ ۳۹۶ مایل (۶۳۳ کیلومتر) است.

مرسدس بنز می‌گوید این پیمایش خیره‌کننده به خاطر ضریب درگ پایین این خودرو است. ضریب درگ مرسدس بنز مدل VISION EQXX حدود ۱۷/ ۰ است. طراحی آیرودینامیک آن هم تقلیدی از مدل C۱۱۱ دهه ۱۹۷۰ خودروهای بنز است. همچنین ۹۵‌درصد از انرژی باتری با کمترین هدررفت به چرخ‌ها می‌رسد در حالی که در خودروهای بنزین‌سوز بازده فقط ۳۰‌درصدی دارند.

مرسدس بنز اولین یا تنها خودروسازی نیست که به مواد اولیه گیاهی در تولید تزئینات داخل خودرو روی آورده است. محصول مک‌ای فورد موستانگ، برخی محصولات تویوتا و پورشه نیز در تریم داخل کابین از مواد اولیه گیاهی بهره برده‌اند. مشتاقان خرید این خودرو فقط باید تا سال ۲۰۲۴ صبر کنند.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بنز قارچی در راه است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است