به گزارش خودروپرس، مجله «Auto Motor und Sport» مدعی شد که بامو در حال کار بر روی نسل جدیدی از موتورهای بنزینی و دیزلی است.
این گزارش ادعا میکند که نسل جدید موتورهای دیزلی و بنزینی شش و هشت سیلندر بامو با کاهش قابل توجه سطح انتشار گاز دی اکسید کربن همراه خواهند بود.
گزارش مذکور به نقل از فرانک وبر مدیر توسعه بامو مینویسد که خودروساز آلمانی جهت کاهش آلایندگی جهانی در بخش خودروهای سواری برای چند سال به موترهای احتراقی پیشرفته نیاز خواهد داشت.
این گزارش میافزاید که موتورهای نسل جدید دارای یک سرسیلندر کاملاً جدید خواهند بود.
ادعا میشود که این فناوری جدید در کاهش کلی انتشار گازهای CO2 مؤثر است.
با وجود کار بر روی نسل جدید موتورهای احتراق داخلی، بامو ادعا کرده که مشتریان خود را مجبور به انتخاب بین خودروهای ICE (موتور احتراق داخلی) و الکتریکی نخواهد کرد. همچنین شرکت قصد دارد خودروهای به صرفهترین و نوآورانهترین خودروها را صرفنظر از نوع موتور به مشتریان عرضه کند.
نکته جالب اینکه استراتژی بامو برای ساخت موتورهای بنزینی و دیزلی نسل جدید مصادف با زمانی است که رقیب آن مرسدس بنز تمرکز خود را بر روی خودروهای الکتریکی قرار داده و متعهد شده که در آینده نزدیک «کربن خنثی» شود.
آئودی دیگر خودروساز لوکس آلمانی و رقیب بامو نیز تأیید کرده که آخرین خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی خود را در سال 2026 خواهد ساخت و از سال 2033 موتور احتراق داخلی را از کل لاینآپ خودرویی خود حذف خواهد کرد.
نه تنها آئودی و مرسدس بنز بلکه سایر برندهای خودرویی نیز با توجه به افزایش نگرانیها پیرامون آلایندهها و تأثیر آنها بر گرمایش جهانی در حرکت به سمت آیندهای با آلایندگی صفر هستند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان