Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

وفاداری تویوتا به خودروهای شهری

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۱:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۸۵۱۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با عرضه آیگو ایکس تویوتا، معلوم می‌شود هنوز مفهوم خودروی شهری ارزان و شاد از بین نرفته است.
به گزارش خودروپرس،  تویوتا اوایل امسال گفته بود که به سگمنت خودروهای شهری اروپایی وفادار می‌ماند و حالا با رونمایی از آیگو ایکس‌ به قول خود عمل کرده است. جایگاه آیگو ایکس در بین محصولات این خودروساز ژاپنی در پایین‌ترین دامنه قیمتی حتی پایین‌تر از یاریس قرار دارد. این خودرو ظاهری زمخت پیدا کرده، اما به آپشن‌ها و امکانات بهتری مجهز شده است.

در حالی که دو نسل اول آیگو حاصل همکاری مشترک با پژو-سیتروئن بوده [و حالا پژوسیتروئن بخشی از برند استلانتیس است] نسل سوم آن فقط برعهده تویوتا است. این طور به نظر می‌رسد که شریک تجاری فرانسوی تصمیم دارد از این سگمنت بازار به‌طور کلی خارج شود. با این حال این آیگوی نسل سوم رگه‌هایی از ژن فرانسوی در خود دارد. هر چه باشد حاصل استودیوی تویوتا در جنوب فرانسه است.

تاثیر سگمنت شاسی‌بلند روی این خودرو به‌طور چشمگیری کاهش یافته اما با این حال از خصوصیات نسل سوم ایگو این است که کمی قدبلندتر از نسل قبلی خود به نظر می‌رسد و برای همین تویوتا از آن به عنوان خودروی کراس‌اوور یاد می‌کند نه هاچ‌بک. با اینکه کمی قد بلندتر شده، اما هنوز یک خودروی شهری به حساب می‌آید.

طول آن ۱۴۶ اینچ، عرض آن ۶۸ و ارتفاع آن ۶۰ اینچ است و به همین دلیل برای مراکز شهرهای بزرگ در اروپا مناسب است. با اینکه پنل‌های بدنه آن هیچ نقطه مشترکی با نسل قبل ندارند، اما با یک نگاه بیننده به فکر آیگو می‌افتد که شاید دلیل آن شباهت قسمت پشت این خودرو به نسل قبل است که شیشه‌ای است. خریداران این خودرو می‌توانند با صرف کمی هزینه بیشتر سقف تاشوی آن را خریداری کنند و در نسل سوم آن فضایی که بالای سقف این خودرو باز می‌شود بزرگ‌تر است.

آیگو ایکس جدید کمی قدبلند و جادار‌تر شده و هم برای سرنشین و هم بار فضای بیشتری ایجاد کرده است. در داخل هم انواعی از آپشن‌ها و امکانات به‌روز اضافه شده است. صفحه نمایش لمسی سامانه اینفوتینمنت آن به نوعی با داشبورد آن یکپارچه شده است. امکانات دیگر مثل سامانه مکان‌یابی مبتنی بر شارژر بی‌سیمی، کارپلی اپل و اندروید اتو هم در این خودرو پیش‌بینی شده است. البته ذکر این نکته هم لازم است که این خودرو در سگمنت ارزان شهری طبقه‌بندی می‌شود و برای کسانی که می‌خواهند ارزان‌ترین حالت آن را بخرند، این امکانات هم جزو گزینه‌هایی است که مشتری می‌تواند انتخاب نکند.

توان این خودرو را قوای محرکه یک لیتری سه سیلندر تامین می‌کند که ۷۲ اسب بخار قدرت دارد. سامانه انتقال قدرت آن ۵سرعته بوده و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در اروپا مردم سامانه گیربکس اتومات را بیشتر ترجیح می‌دهند از این رو گیربکس CVT‌ هم جزو گزینه‌های قابل انتخاب مشتریان است. نمایندگی‌های اروپا از سال ۲۰۲۲ می‌توانند آیگو ایکس را به مشتریان خود بفروشند. قیمت‌ها هم در سال ۲۰۲۲ هنگام عرضه و تحویل به مشتری مشخص می‌شود.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وفاداری تویوتا به خودروهای شهری

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است