Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروی پرنده ژاپنی گواهی ایمنی گرفت

شنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۸۴۹۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
این گواهی، اسکای‌درایو را در مسیر تجاری‌سازی SD-03 در سال 2025 قرار می‌دهد.

به گزارش خودروپرس، یک استارتاپ ژاپنی پس از دریافت گواهی ایمنی از سوی دولت این کشور، قدمی رو به جلو در راستای تجاری‌سازی ماشین پرنده پهپادمانند خود برداشته اشت.

شرکت «اسکای‌درایو» (SkyDrive) مستقر در توکیو از نسخه‌ی اولیه‌ی هواپیمای الکتریکی عمود پرواز خود (VTOL) در سال 2018 رونمایی کرد، پیش از اینکه سال گذشته اولین آزمایش پرواز خود با سرنشین را پشت سر بگذارند.

طراحی کنونی ماشین پرنده اسکای‌درایو با نام SD-03 شامل یک صندلی تکی با بدنه‌ای به اندازه‌ی یک خودروی کوچک است. این ماشین پرنده که شبیه یک پهپاد بزرگ است، با استفاده از هشت پروانه (دو ست در انتهای چهار بازو) پرواز می‌کند و می‌تواند طی پروازهایی که تا 10 ساعت به طول می‌انجامد به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برسد.

طی روزهای گذشته وزارت زمین، زیرساخت، ترابری و گردشگری ژاپن گواهی ایمنی این ماشین پرنده را رسماً صادر کرده است که سازگاری طراحی، ساختار، قدرت و عملکرد این وسیله‌ی نقلیه با استانداردهای ایمنی و محیط زیستی را تایید می‌کند.

اسکای‌درایو اظهار داشته که این اولین باری است که این سازمان درخواست رسمی یک شرکت برای یک ماشین پرنده را مورد تأیید و پذیرش قرار داده است.

این گواهی، اسکای‌درایو را در مسیر تجاری‌سازی SD-03 در سال 2025 قرار می‌دهد. این شرکت به دنبال این است تا در صورت گذر از سایر موانع قانونی، این ماشین پرنده را به‌عنوان تاکسی هوایی طی رویداد Osaka Kansai Expo در همان سال مورد استفاده قرار بدهد.

این بدین معنی است که اسکای‌درایو باید یک مدل تمام خودکار از SD-03 را بسازد یا در غیر این صورت، مدلی بزرگ‌تر از آن با صندلی‌های اضافی برای سرنشینان را تولید کند‌.

شرکت اسکای‌درایو نسبت به دریافت این گواهی ابراز خوشحالی کرده و افزوده است که به همکاری نزدیک با دولت و وزارت زمین، زیرساخت، ترابری و گردشگری ژاپن جهت تکمیل توسعه‌ی ماشین پرنده خود ادامه خواهد داد.

اسکای‌درایو یکی از شرکت‌های رو به رشد در سراسر جهان به حساب می‌آید که در تلاش برای کسب موفقیت در بازار تاکسی هوایی است.

شرکت ژاپنی دیگری با نام A.L.I. Technologies، چند روز قبل آزمایش پرواز موفقیت‌آمیز هاور بایک خود را به نمایش گذاشت. ساژنده‌ی این هاور بایک امیدوار است تا در سال آینده شروع به فروش آن کند و حدود 680 هزار دلار از آن به دست آورد اگرچه مانند ماشین پرنده‌ی اسکای‌درایو، مقامات دولتی باید درباره‌ی پرواز یا عدم پرواز آن در آسمان شهرها و نوع پروازهای مجاز تصمیم‌گیری کنند.

منبع: sayarnews

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروی پرنده ژاپنی گواهی ایمنی گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است