Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروهای لوکس ویتنامی سال آینده روانه آمریکا می شوند

شنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۸۴۰۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
پیش فروش خودروهای لوکس «وین فست» در آمریکا نیمه نخست سال 2022 و تحویل این محصولات از اواخر آن سال آغاز خواهد شد.

به گزارش خودروپرس، «وین فست» (Vinfast)، خودروساز ویتنامی، اعلام کرد که پیش فروش محصولات خود در آمریکا را طی نیمه نخست سال 2022 آغاز خواهد کرد.

مایکل لوشلر مدیر عملیات جهانی وین فست اظهار داشت در شش ماهه نخست سال آینده دریافت سفارش برای شاسی بلندهای الکتریکی «VF e35» و «VF e36» در بازار آمریکا آغاز خواهد شد.

این مدیر وین فست همچنین خاطرنشان کرد که رونمایی از جدیدترین مدل های برقی شرکت (VF e35 و VF e36) نوامبر امسال در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 صورت خواهد گرفت.

لوشلر که از مدیران سابق فولس واگن و اوپل است اضافه کرد این خودروساز ویتنامی انتظار دارد تحویل نخستین خودروهای خود در بازار داخلی را از دسامبر امسال و در آمریکا از اواخر سال 2022 آغاز کند.

به گفته وی، وین فست که بازوی خودروسازی بزرگ ترین خوشه ای ویتنام (وین گروپ) محسوب می شود اکنون دارای یک دفتر در کالیفرنیاست و پیش بینی کند سال آینده 60 نمایشگاه خودرو را در آمریکا افتتاح کند.

به گزارش رویترز، وین فست سال آینده اهداف بلندپروازانه ای را برای فروش خودروهای برقی خود در بازارهای آمریکا و اروپا دنبال می کند و به دنبال رقابت با شرکت هایی چون تسلا و دیگران است.

سرمایه گذار این طرح «وین گروپ» است که تحت مالکیت ثروتمندترین مرد ویتنام «فام نهات ونگ» قرار دارد.

وین فست نخستین خودروساز بومی ویتنام است که در سال 2017 تأسیس شد.

این شرکت با در اختیار داشتن یک کارخانه مونتاژ خودرو در ویتنام مشغول برنامه ریزی برای فروش آنلاین بخش عمده محصولات خود در آمریکاست.

همچنین به گفته لوشلر این خودروساز احتمال ساخت یک کارخانه در آمریکا را بررسی خواهد کرد.

این شرکت سال آینده فروش جهانی 15 هزار دستگاه خودرو برقی را هدف گذاری کرده که البته به دلیل کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی کمتر از هدف پیشین آن (56 هزار دستگاه) است.

شایان ذکر است اخیراً گزارش شد که وین فست سال آینده محصولات خود را در آلمان، فرانسه و هلند عرضه کرده و چندین بازار دیگر نیز در سال 2023 به استراتژی اروپایی آن اضافه خواهند شد.

گفته می شود دو مدل شاسی بلند تمام الکتریکی وین فست شامل «VF e35» سایز متوسط و «VF e36» هفت صندلی که هر دو توسط شرکت «Pininfarina» ایتالیا طراحی شده اند سال آینده روانه سه کشور آلمان، فرانسه و هلند خواهند شد.

همچنین این خودروساز در گام دوم استراتژی اروپایی خود قصد دارد کشورهایی چون ایتالیا، اسکاندیناوی، سوئد و اتریش را نیز به بازار هدف خود اضافه کند.

وین فست در مه ژانویه نخستین مدل خودرو برقی خود (VF e34) با قیمت حدود 29 هزار دلار را در بازار داخلی عرضه کرد که تاکنون حدود 25 هزار پیش سفارش را دریافت کرده است.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای لوکس ویتنامی سال آینده روانه آمریکا می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است