Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای کاهش وابستگی به تراشه سازان؛

هیوندای به ساخت تراشه روی می آورد

شنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۱:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۸۳۹۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
کمبود جهانی نیمه هادی ها که تا حدی به دلیل رشد تقاضای استفاده از تراشه در لپ تاپ و سایر محصولات الکترونیکی در طول پاندمی کرونا ایجاد شده، برخی خطوط تولید خودرو در سراسر جهان را تعطیل کرده است.

به گزارش خودروپرس، مدیر عملیات جهانی گروه هیوندای موتور می گوید این خودروساز با هدف کاهش وابستگی به تراشه سازان قصد دارد تراشه های اختصاصی خود را تولید کند.

هیوندای طی ماه های اخیر برخی کارخانه های خود را موقتاً به دلیل کمبود تراشه تعطیل کرد، اما «خوزه مونوز» به خبرنگاران گفت که کمبود تراشه های صنعتی بدترین وضعیت خود را پشت سر گذاشته و و هیوندای نیز «سخت ترین ماه هایش» را در آگوست و سپتامبر سپری کرده است.

این مدیر هیوندای با بیان اینکه شرکت اینتل در حال سرمایه گذاری مبلغ زیادی برای گسترش ظرفیت تراشه است، خاطرنشان کرد: " صنعت تراشه واکنش بسیار سریعی را به این بحران نشان داده است."

وی افزود: "اما در مورد هیوندای، ما می خواهیم تراشه های اختصاصی را در داخل گروه تولید کنیم تا در شرایطی مانند این وابستگی کمتری به دیگران داشته باشیم."

مونوز در عین حال اضافه کرد: "این البته به سرمایه گذاری و زمان زیادی نیاز دارد، اما این روی آن کار می کنیم."

وی خاطرنشان کرد شرکت «هیوندای موبیس» شعبه قطعه سازی هیوندای نقش مهمی را در این برنامه توسعه داخلی ایفا خواهد کرد.

براساس این گزارش، کمبود جهانی نیمه هادی ها که تا حدی به دلیل رشد تقاضای استفاده از تراشه در لپ تاپ و سایر محصولات الکترونیکی در طول پاندمی کرونا ایجاد شده، برخی خطوط تولید خودرو در سراسر جهان را تعطیل کرده است.

گفتنی است پیشتر رسانه های کره ای گزارش داده بودند که هیوندای قصد دارد سال آینده از تراشه اختصاصی و ساخت خود برای یکی از محصولات آینده اش استفاده کند.

روزنامه اقتصادی سئول نقل از یک منبع ناشناس صنعتی نوشته بود: هیوندای اقدام به ساخت یک تراشه مبتنی بر فناوری سیلیون کاربید کرده است.

به گزارش این روزنامه کره ای، مرکز تحقیقات هیوندای و شعبه قطعه سازی آن (هیوندای موبیس) فرآیند طراحی تراشه را انجام داده و با چند شرکت از جمله سازنده تراشه های سیستمی «Magnachip Semiconductor Corp» در این زمینه همکاری کرده اند.

یک مقام هیوندای بدون آنکه نامی از خودرو مورد نظر بیاورد به این روزنامه گفت: "ما قصد داریم از تراشه ساخت شرکت برای یک مدل خودرو جدید که قرار است در فصل دوم سال آینده عرضه شود استفاده کنیم."

روزنامه اقتصادی سئول خاطرنشان کرد مدل خودرو جدیدی که این تراشه را بکار خواهد گرفت احتمالاً آیونیک 6 خواهد بود. انتظار می رود این خودرو الکتریکی سال آینده عرضه شود.

در ماه ژوئن نیز رویترز گزارش داد که هیوندای و شعبات آن مشغول مذاکره با شرکت های تراشه ساز محلی برای کاهش وابستگی به تأمین کنندگان خارجی هستند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هیوندای به ساخت تراشه روی می آورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است