Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مراکش نخستین مقصد آفریقایی تسلا شد؛

افتتاح نخستین ایستگاه های سوپرشارژر تسلا در آفریقا

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۸۳۵۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با افتتاح ایستگاه های سوپرشارژر خودروهای برقی در کشور مراکش، تسلا رسماً ورود خود به بازار آفریقا را اعلام کرد.

به گزارش خودروپرس، با افتتاح ایستگاه های سوپرشارژر خودروهای برقی در کشور مراکش، تسلا رسماً ورود خود به بازار آفریقا را اعلام کرد.

این غول خودروهای الکتریکی آمریکا اخیراً دو ایستگاه سوپرشارژر را در مراکش افتتاح کرد که نخستین گام این خودروساز برای ورود به بازار آفریقا محسوب می شود.

این ایستگاه های جدید که هر یک از چهار جایگاه سوپرشارژر V2 با توان 150 کیلووات بهره می برند، در شهرهای طنجه و کازابلانکا در شمال مراکش واقع شده اند.

تسلا فاقد هرگونه مرکز خدماتی یا نمایشگاهی در مراکش است و مشخص نیست که آیا قصد دارد با افتتاح ایستگاه های سوپرشارژر خودرو برقی در مراکش، کسب و کار خود در این کشور را گسترش دهد یا خیر.

طی سال های گذشته ایلان ماسک مدیر تسلا همواره از ورود به بازار آفریقا به ویژه کشور زادگاه خود آفریقای جنوبی سخن به میان آورده بود اما هنوز این اتفاق نیافتاده است.

البته این به معنای آن نیست که هیچ خودرویی از تسلا تاکنون در کشورهای آفریقایی وجود نداشته است. تسلا تاکنون حضور رسمی در این قاره نداشته و خودروهای آن به شکل خصوصی توسط افرادی وارد این کشورها شده است.

بنابراین استقرار ایستگاه های سوپرشارژر و مراکز خدماتی تسلا می تواند به منزله ورود رسمی این شرکت به یک بازار جدید باشد و مشکلات گذشته دارندگان خودروهای تسلا در این بازار مثل خدمات شارژ، مسیریابی و ... را حل کند.

براساس این گزارش، تسلا اکنون در حال گسترش شبکه سوپرشارژر خود در کشورهایی مانند چین و آمریکا با نرخ نسبتاً بالای راه اندازی 3 ایستگاه در روز است (طبق میانگین فصل دوم سال جاری).

این معادل تقریباً 26 جایگاه شارژ خودرو برقی در هر روز است. تعداد ایستگاه های سوپرشارژر جدید در حال حاضر بیش از 3 هزار ایستگاه و تعداد جایگاه های واحد حدود 30 هزار تا برآورد می شود.

ادعا می شود که ایستگاه های سوپرشارژر تسلا برای افرادی که در حال سفر در مسیرهای طولانی با خودروهای الکتریکی این شرکت هستند، یک راه حل شارژ مطمئن و رضایت بخش است.

انتظار می رود این شرکت به تدریج شبکه شارژ خود را برای خودروهای الکتریکی سایر شرکت ها نیز راه اندازی کند. اما این امر می تواند در ابتدا فقط به بازارهای منتخب محدود شود.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افتتاح نخستین ایستگاه های سوپرشارژر تسلا در آفریقا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است