Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فِراری خودران نمی شود، برقی شاید!

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۳:۱۶ | کد خبر: CP- ۱۸۳۲۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رئیس فراری در گفتگویی با ایلان ماسک مدیرعامل تسلا احتمال خودران شدن محصولات این خودروساز ایتالیایی را منتفی دانست.

به گزارش خودروپرس، در حالی که رئیس فراری احتمال خودران شدن محصولات این خودروساز را منتفی می داند، همزمان خبر می رسد که این شرکت برای ساخت نخستین خودرو برقی خود با طراح سابق شرکت اپل وارد همکاری شده است.

«جان الکان» روز جمعه در گفتگویی با ایلان ماسک همتای خود در شرکت تسلا اظهار داشت این خودروساز ایتالیایی باید از فناوری خودران دوری کند.

این دو مدیر صنعت خودروسازی در گفتگویی 45 دقیقه ای در خلال مراسم «هفته فناوری ایتالیا» پیرامون موضوعات مختلف به بحث نشستند که فناوری خودران یکی از محورهای این گفتگو بود.

گرچه مدیر تسلا یکی از طرفداران جدی فناوری خودران است اما در گفتگو با مدیر فراری موافق بود که این خودروساز ایتالیایی نباید به سمت خودران شدن برود.

«الکان» که همزمان مدیریت گروه خودروسازی استلانتیس را نیز بر عهده دارد، در این خصوص گفت: "خودران شدن فراری غم انگیز و تأسف بار خواهد بود. ماهیت اصلی فراری، رانندگی انسان با آن است."

این در حالی است که همزمان خبر می رسد فراری برای ساخت نخستین خودرو الکتریکی خود با طراح سابق شرکت اپل وارد همکاری شده است.

به گزارش فایننشال تایمز طبق قرارداد همکاری بین «جانی ایو» و شرکت مادر فراری «Exor» قرار است این طراح سابق اپل به ساخت نخستین خودرو الکتریکی فراری کمک کند.

شرکت Exor روز دوشنبه اعلام کرد که یک قرارداد همکاری بلندمدت را با شرکت «LoveFrom» که در سال 2019 توسط ایو تأسیس شد منعقد کرده است.

گروه Exor توسط جیووانی آنیلی بنیانگذار سابق فیات تأسیس شده و اکنون توسط جان الکان بزرگ ترین سهامدار فراری اداره می شود.

جانی ایو در گذشته به ساخت محصولات اپل شامل کامپیوتر مک، آیپاد و آیفون کمک کرده بود.

الکان در ماه آوریل اعلام کرد که فراری از نخستین خودرو تمام الکتریکی خود در سال 2025 رونمایی خواهد کرد که آن را یک نقطه عطف در تاریخ این شرکت نامید.

به این ترتیب فراری دست کم تا چهار سال آینده هیچ خودرو برقی را به بازار عرضه نخواهد کرد و علاقه مندان باید حداقل تا سال 2025 برای عرضه نخستین فراری تمام برقی منتظر بمانند.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فِراری خودران نمی شود، برقی شاید!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است