Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری «GM» در استارتاپ خودران چینی

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۱۱:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۸۳۰۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
جنرال موتورز با هدف توسعه فناوری های خودران برای مدل های آینده در چین، 300 میلیون دلار در استارتاپ چینی «Momemta» سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی جنرال موتورز از سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری در یک استارتاپ خودران چینی خبر داد.

این خودروساز آمریکایی روز پنج شنبه اعلام کرد با هدف توسعه فناوری های خودران برای مدل های آینده در چین قصد دارد 300 میلیون دلار در استارتاپ «Momemta» سرمایه گذاری کند.

این سرمایه گذاری در حالی است که «سایک موتور» - شریک جنرال موتورز در چین - نیز پیشتر سرمایه گذاری مشابهی را در «Momemta» صورت داده است. به علاوه این استارتاپ تحت پشتیبانی تویوتا موتور و دایملر آلمان قرار دارد.

این نخستین همکاری در زمینه فناوری های خودران است که خودروساز بزرگ آمریکایی در چین انجام می دهد، کشوری که سال گذشته شاهد فروش تقریباً سه میلیون خودروی جنرال موتورز بود.

جنرال موتورز همچنین مشغول توسعه فناوری های خودران از طریق شعبه زیرمجموعه خود کروز (Cruise) است. این شرکت همچنین فناوری دستیار راننده «سوپرکروز» را عرضه کرده است.

اوامیل ماه جاری همچنین جنرال موتورز از سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در یک شرکت سازنده نرم افزار حسگرهای راداری برای اتومبیل های خودران خبر داد.

«استیون هانگ» بنیانگذار استارتاپ اوکولی (Oculii) اظهار داشت جنرال موتورز میلیون ها دلار در این استارتاپ که سازنده نرم افزار برای حسگرهای راداری مورد استفاده در اتومبیل های خودران است، سرمایه گذاری کرده است.

گفتنی است استارتاپ چهارساله Momemta یکی از معدود شرکت هایی است که مجوز جمع آوری نقشه های با وضوح بالا (HD) در چین که یک ابزار کلیدی در فناوری های رانندگی خودران است را در اختیار دارد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری «GM» در استارتاپ خودران چینی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است