Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل تویوتا هشدار داد:

خطر بیکاری ۵/۵ میلیون ژاپنی با برقی شدن کامل خودروها

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۴:۰۲ | کد خبر: CP- ۱۸۲۹۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیر تویوتا از تلاش های دولت ژاپن برای دستیابی به هدف کربن خنثی با محوریت خودروهای الکتریکی خشنود نیست.

به گزارش خودروپرس، مدیرعامل تویوتا از تلاش های دولت ژاپن برای دستیابی به هدف کربن خنثی با محوریت خودروهای الکتریکی خشنود نیست.

«آکیو تویودا» که ریاست انجمن خودروسازان ژاپن (JAMA) را بر عهده دارد، اعلام کرد برقی شدن کامل خودروها تا سال 2030 می تواند 5/5 میلیون شغل را در خطر بیکاری قرار داده و 8 میلیون دستگاه از تولیدات خودرو ژاپن بکاهد.

تویودا در نشست عادی انجمن خودروسازان با حضور مدیران ارشد هوندا، یاماها و ایسوزو هشدار داد که اهداف تولید سبز که توسط مقامات ژاپنی با الهام از اروپا دنبال می شود، غیرقابل تحمل است.

هدف دولت ژاپن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و رسیدن به هدف کربن خنثی تا سال 2050 با استفاده از برقی شدن کامل خودروهاست.

با این حال مدیرعامل تویوتا معتقد است که نقشه راه باید این واقعیت را در نظر بگیرد که خون حیاتی اقتصاد ژاپن از تولید ناشی می شود.

به گفته تویودا، شیفت ناگهانی به سمت خودروهای الکتریکی می تواند بنیان اقتصادی ژاپن را تضعیف کند و بنابراین وی به جای آن رویکرد گسترده تری را برای کاهش گازهای کربنی پیشنهاد می دهد.

مدیر تویوتا اظهار داشت: "ژاپن کشوری وابسته به صادرات است. بنابراین هدف کربن خنثی معادل است مسأله اشتغال در ژاپن. برخی سیاستمداران می گویند ما باید همه خودروها را برقی کنیم اما من اینطور فکر نمی کنم. برای محافظت از شغل و زندگی مردم ژاپن فکر می کنم لازم است آینده مان را با تلاش هایمان تاکنون همراستا کنیم."

تویودا خاطرنشان کرد خودروسازان ژاپنی سالانه حدود 10 میلیون خودرو در داخل کشور تولید می کنند که حدود نیمی از آنها به خارج صادر می شود.

وی به پیش بینی هایی اشاره کرد که طبق آن تا سال 2030 کارخانه های داخلی سالانه همچنان 8 میلیون خودرو مجهز به موتورهای احتراقی شامل هیبریدی و پلاگین هیبریدی تولید می کنند.

به گفته مدیر تویوتا در صورتی که این وسایل نقلیه ممنوع شوند خودروسازان ضربه بزرگی خواهند خودرو و شرکت ها با تصمیم سختی روبرو خواهند شد: یا تولید چنین خودروهایی را به خارج از کشور منتقل کنند یا به طور کامل آن را متوقف سازند.

وی افزود: "این بدان معناست که تولید بیش از 8 میلیون دستگاه خودرو از دست خواهد رفت و صنعت خودرو در خطر بیکاری 5/5 میلیون شغل قرار خواهد گرفت. اگر آنها (مقامات) می گویند موتورهای احتراق داخلی دشمن هستند پس ما نمی توانیم تقریباً هیچ خودرویی تولید کنیم."

در خصوص ارائه راه حل، آکیو تویودا عقیده دارد که مسیر دستیابی به کربن خنثی باید با شرایط هر کشور تطبیق داده شود.

"برای دستیابی به کربن خنثی، دشمن دی اکسید کربن است نه احتراق داخلی. برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، لازم است ابتکارات عملی و پایداری داشته باشیم که با شرایط مختلف در کشورها و مناطق مختلف مطابقت داشته باشد."

در کمال تعجب، تویودا می گوید خودروهای هیبریدی هنوز سهم قابل توجهی در مسیر هدف کربن خنثی دارند، گرچه آنها  به موتورهای احتراق داخلی مجهز هستند.

علت این است که هیبریدی ها مقرون به صرفه تر از خودروهای الکتریکی هستند و می توانند در بازارهای فاقد زیرساخت شارژ نفوذ کنند.

به علاوه پیشرفت های فنی باعث می شود که هیبریدی ها هر سال پاک تر از گذشته شوند.

در عین حال خودروهای هیبریدی می توانند به عنوان یک فناوری ارتباطی بین خودروهای الکتریکی و آلایندگی صفر استفاده شوند و به کاهش آسیب رسانی به مشاغلی که قطعات موتور و گیربکس را تولید می کنند، کمک نمایند.

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خطر بیکاری ۵/۵ میلیون ژاپنی با برقی شدن کامل خودروها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است