Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک نظرسنجی نشان داد:

اعتقاد نیمی از آمریکایی ها به ایمنی پایین اتومبیل های خودران

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۱۵:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۸۲۱۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق یک نظرسنجی نزدیک به نیمی از آمریکایی ها عقیده دارند که ایمنی اتومبیل های خودران کمتر از خودروهای عادی تحت رانندگی انسان هاست.

به گزارش خودروپرس، تصادفات اخیر خودروهای تسلا مجهز به فناوری خودران اتوپایلوت در آمریکا ظاهراً به نگرانی های موجود درباره ایمنی چنین خودروهایی دامن زده است.

طبق یک نظرسنجی جدید نزدیک به نیمی از آمریکایی ها عقیده دارند که ایمنی اتومبیل های خودران کمتر از خودروهای معمولی تحت رانندگی انسان هاست.

این نظرسنجی که ماه گذشته توسط شرکت «Morning Consult» در آمریکا انجام شد، نشان داد 47 درصد بزرگسالان عقیده دارند اتومبیل های خودران از ایمنی کمتری نسبت به خودروهای معمولی برخوردار هستند.

طبق این نظرسنجی 17 درصد عقیده دارند ایمنی اتومبیل های خودران تقریباً معادل خودروهای معمولی است در حالی که 22 درصد می گویند محصولات خودران ایمن تر از خودروهای تحت رانندگی انسان ها هستند.

این در حالی است که در سال 2018 تقریباً 27 درصد ایمنی خودروهای خودران را بالاتر از اتومبیل های معمولی ارزیابی می کردند.

البته با وجود این نگرانی ها توجه عمومی به اتومبیل های خودران اندکی نسبتاً به سال 2018 افزایش یافته است.

23 درصد از پاسخ دهندگان به این سؤال که آیا سوار یک اتومبیل خودران خواهند شد یا خیر، پاسخ مثبت دادند در حالی که این رقم در سال 2018 برابر 19 درصد بود.

در عین حال حدود 34 درصد اعلام کردند که سوار اتومبیل های خودران نخواهند شد که نسبت به رقم 38 درصدی در سال 2018 اندکی کاهش نشان می دهد.

هرچند تصادفات خودروهای تسلای مجهز به سیستم اتوپایلوت توجه ویژه آژانس های ایمنی را به خود جلب کرده اما نظرسنجی فوق نشان داد این اخبار چندان مورد توجه عمومی قرار نگرفته است.

نتایج نظرسنجی حاکی از آن بود که از بین هر 10 شهروند آمریکایی فقط یک نفر اخبار تصادفات اتوپایلوت تسلا و تحقیقات متعاقب آن را شنیده بود.

براساس این نظرسنجی، تنها 11 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که از این تصادفات خبر دارند.

گفتنی است چندی پیش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) تحقیقات جدیدی را در مورد 11 تصادف خودرو که شامل خودروهای الکتریکی تسلا و سیستم اتوپایلوت آنها می شوند آغاز کرد.

این تحقیقات بر روی 765 هزار خودرو تسلا صورت خواهد گرفت و این تقریباً معادل تعداد خودروهایی است که تسلا از سال 2014 در آمریکا به فروش رسانده است.

در همه موارد تصادف ظاهراً اتوپایلوت یا سیستم کنترل کروز پیش از وقوع حادثه فعال شده بودند.

فناوری اتوپایلوت تسلا به رانندگان اجازه می دهد تا از رانندگی فارغ شوند در حالی که کامپیوتر کنترل خودرو را در دست می گیرد.

تسلا بارها گفته است که این یک فناوری دستیار راننده است نه یک سیستم رانندگی کاملاً خودران. به این معنا که در صورت نیاز به مداخله دستی راننده باید کنترل خودرو را در دست بگیرد.

با این حال در اغلب مواقع مشخص شده که رانندگان هشدارهای سیستم را نادیده گرفته اند که منجر به بروز تصادفات شده است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اعتقاد نیمی از آمریکایی ها به ایمنی پایین اتومبیل های خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است