Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هشدار چین علیه خودروهای هوشمند

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۱۱:۵۹ | کد خبر: CP- ۱۸۲۰۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
چین آماده می شود تا تدابیر سخت گیرانه ای را برای محافظت در برابر خطرات اینترنت و امنیت اطلاعات ناشی از توسعه خودروهای هوشمند اتخاذ کند.

به گزارش خودروپرس، پس از ممنوعیت استفاده از خودروهای برقی تسلا در مجتمع های نظامی و مسکونی، چین آماده می شود تا تدابیر سخت گیرانه تری را برای محافظت در برابر خطرات اینترنت و امنیت اطلاعات ناشی از توسعه خودروهای هوشمند اتخاذ کند.

یک مقام وزارت اطلاعات فناوری چین با اعلام این مطلب افزود: وسایل نقلیه هوشمند خطراتی چون جمع آوری غیرمجاز اطلاعات و داده های شخصی را به بار می آورند.

«شین گوبین» معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین خاطرنشان کرد که از رگولاتورهای صنعت خودرو خواسته خواهد شد تا در مورد امنیت داده های خودرو، امنیت شبکه و ارتقای نرم افزاری خودبازرسی کنند.

وی روز شنبه در خلال برگزاری یک فوروم در شهر تینجین اظهار داشت: "اگر اقدامات نظارتی به موقع انجام نشود، مشکلات امنیت شبکه نظیر حملات شبکه ای و نفوذ به شبکه ها ممکن است خطرات امنیتی بزرگی را به دنبال داشته باشد."

به گفته «شین» فروش خودروهای انرژی جایگزین در چین طی 8 ماه ابتدایی سال 2021 ممکن است به 1/7 میلیون دستگاه برسد.

این معادل بیش از 10 درصد کل فروش خودرو در چین خواهد بود.

مقام چینی بدون ارائه هرگونه جزئیات خاص خاطرنشان کرد که این کشور ساخت و سازهای مازاد بر نیاز در صنعت خودروهای برقی را محدود کرده است.

وی افزود دولت چین طرحی را در نظر گرفته تا امکان تأمین مستمر مواد اولیه کلیدی مورد نیاز برای تولید خودروهای برقی مانند لیتیوم، کبالت و نیکل را فراهم کند.

چین از نظر وسایل نقلیه با انرژی جایگزین در جهان پیشتاز است.

با این حال به عنوان بزرگ ترین بازار جهان، نگرانی های مربوط به سرمایه گذاری بیش از حد و ظرفیت سازی مازاد در این کشور افزایش یافته است.

بیش از 300 شرکت مشغول تولید خودروهای با انرژی جدید در چین هستند، در حالی که در مجموع 846 تولیدکننده خودرو در این کشور ثبت شده اند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هشدار چین علیه خودروهای هوشمند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است