Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اتوبوس خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو حادثه آفرید

شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ۱۵:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۸۱۶۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
پس از وقوع حادثه تصادف اتوبوس شاتل خودران تویوتا با یک ورزشکار کم بینا در دهکده بازی های پارالمپیک توکیو، تویوتا مجبور شد استفاده از این خودروها را متوقف کند.

به گزارش خودروپرس، رسانه های ژاپنی روز جمعه گزارش دادند یک ورزشکار کم بینا در دهکده بازی های پارالمپیک توکیو 2020 دچار تصادف با اتوبوس خودران تویوتا شده است.

پس از این حادثه تصادف که منجر به جراحت جودوکار ژاپنی از ناحیه سر و پا شد، تویوتا اعلام کرد استفاده از اتوبوس های شاتل خودران در دهکده بازی های پارالمپیک را متوقف کرده است.

خودروساز ژاپنی در بیانیه ای با اظهار عذرخواهی عمیق بابت این حادثه اعلام کرد: "یکی از اتوبوس های برقی شرکت با ورزشکاری که دارای نقص بینایی بود در محل عبور عابران پیاده برخورد کرده است."

چند رسانه محلی نام ورزشکار آسیب دیده را «آرامیتسو کیتازونو» جودوکار 30 ساله اهل ژاپن عنوان کردند. این ورزشکار که قرار بود روز شنبه در دسته 81 کیلوگرم مردان مبارزه کند، نیاز به دو هفته درمان و مداوا خواهد داشت.

به گزارش روزنامه آساهی ژاپن، دو اپراتور اتوبوس - که برای نظارت بر رانندگی خودران سوار اتوبوس بودند – اعلام کردند که متوجه این ورزشکار شده اند اما گمان می کردند با نزدیک شدن اتوبوس وی از حرکت بازایستد.

طبق گزارش ها این اتوبوس به طور خودکار متوقف شده بود اما اپراتورها دکمه استارت را فشار دادند چون فکر نمی کردند ورزشکار مذکور به حرکت خود ادامه دهد.

روزنامه آساهی اعلام کرد پنج سرنشین این اتوبوس دچار جراحت و آسیب دیدگی نشده اند.

گفتنی است هزاران ورزشکار و مسوول اکنون در دهکده بازی های پارالمپیک توکیو که از روز سه شنبه گذشته آغاز شده است حضور دارند.

تویوتا پیشتر اعلام کرده بود برای رفع نیازهای حمل و نقل ورزشکاران در جریان مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو اقدام به طراحی و عرضه تعدادی اتومبیل خودران الکتریکی و مربع شکل با عنوان «e-palette» کرده است.

این خودروها قرار بود ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک و پارالمپیک را بین ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات و دهکده بازی ها جابجا کنند.

تویوتا «e-palette» نخستین بار در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 در معرض نمایش قرار گرفت.

این اتومبیل خودران همزمان دارای ظرفیت حمل 20 سرنشین شامل اپراتور خودروست. به علاوه چهار سرنشین ویلچردار در حالی که هفت نفر دیگر ایستاده باشند می توانند از این خودرو استفاده کنند.

این محصول تویوتا دارای یک رابط انسان – ماشین به منظور کمک به برقراری و حفظ ارتباطات در طول رانندگی خودران است و به علاوه از دوربین ها و فناوری لیدار بهره می برد که به خودرو کمک می کند تا میدان دید 360 درجه ای پیرامون خود را به طور مستمر کنترل کند. خودرو همچنین سرعت خود را مطابق با محیط پیرامون کنترل می کند.

منبع: AFP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اتوبوس خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو حادثه آفرید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است