Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«IHS Markit» پیش بینی کرد:

کاهش ۷ میلیونی تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ بر اثر بحران تراشه

شنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۸۱۲۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مؤسسه تحقیقاتی «IHS Markit» پیش بینی کرد تولید جهانی خودرو در سال جاری بر اثر بحران کمبود تراشه های نیمه هادی حدود 7 میلیون دستگاه کاهش می یابد.

به گزارش خودروپرس، تولید جهانی خودرو در سال 2021 بر اثر بحران کمبود تراشه های نیمه هادی حدود 7 میلیون دستگاه کاهش می یابد.

مؤسسه تحقیقاتی «IHS Markit» پیش بینی کرد بحران تراشه، تولید جهانی خودرو در سال جاری را بین 6/3 تا 7/1 میلیون دستگاه کاهش می دهد.

به گفته IHS، در فصل سوم امسال به تنهایی پیش بینی می شود که تولیدات جهانی به دلیل کمبود تراشه 2/1 میلیون از دست برود.

طبق این گزارش، فقدان تراشه تا فصل دوم سال آینده به ثبات نخواهد رسید و در نیمه دوم آن سال شاهد رونق دوباره بازار خواهیم بود.

البته پیش بینی این شرکت تحقیقاتی شامل جدیدترین آمار کاهش تولیدات تویوتا نمی شود.

تویوتا قصد دارد ماه آینده تولیدات خود در 14 کارخانه را به دلیل کمبود تراشه موقتاً متوقف کرده و تولید جهانی خود را 40 درصد کاهش دهد.

مارک فولتورپ و فیل آمرود تحلیل گران IHS در گزارش خود نوشتند: "وضعیت هنوز با چالش هایی همراه است. ما همچنان شاهد نوسانات زیادی به دلیل قرنطینه کووید 19 در مالزی هستیم، جایی که خیلی از عملیات بسته بندی و تست تراشه در آنجا انجام می شود."

به گفته IHS، نرخ پایین واکسیناسیون و افزایش موارد ابتلا در جنوب شرق آسیا باعث تعطیلی کارخانه های مونتاژ انواع نیمه هادی ها شده است.

شرکت فورد موتور روز چهارشنبه اعلام کرد هفته آینده کارخانه تولید وانت F-150 در نزدیکی کانزاس سیتی، میسوری را به دلیل کمبود قطعات نیمه هادی ناشی از پاندمی کووید 19 در مالزی تعطیل خواهد کرد.

تویوتا که پیشتر تراشه ها را انبار کرده و اختلال کمتری را تجربه کرده بود، اعلام کرد که به دلیل شیوع نوع دلتا ویروس در آسیا شاهد کاهش تولیدات خود در ماه سپتامبر خواهد بود.

IHS خاطرنشان کرد: سه ماهه دوم سال 2022 شاهد نقطه ای باشد که به تثبیت عرضه (تراشه) برسیم و تلاش های احیای بازار احتمالاً از نیمه دوم این سال آغاز خواهد شد."

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش ۷ میلیونی تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ بر اثر بحران تراشه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است