Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نقص امنیتی نرم افزار «بلک بری» بلای جان خودروسازان شد

شنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۳:۰۱ | کد خبر: CP- ۱۸۱۲۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
این نرم افزار توسط خودروسازانی چون فولکس واگن، ب ام و و فورد موتور در سیستم های مهم خودرو از جمله سیستم های پیشرفته دستیار راننده استفاده می شود.

به گزارش خودروپرس، کشف یک نقص امنیت سایبری در نرم افزاری که توسط «بلک بری» طراحی شده است می تواند خودروها و تجهیزات پزشکی را در معرض خطر قرار دهد.

این هشدار مقامات فدرال آمریکا پس از آن اعلام شد که شرکت کانادایی بلک بری خبر داد سیستم عامل QNX RTOS آن دارای یک آسیب پذیری است که به مهاجمان اجازه می دهد یک کد دلخواه را اجرا کرده یا با ایجاد ترافیک جعلی در یک سرور باعث خرابی یا از کار انداختن آن شوند.

نرم افزار بلک بری توسط خودروسازانی چون فولکس واگن، ب ام و و فورد موتور در سیستم های مهم خودرو از جمله سیستم های پیشرفته دستیار راننده استفاده می شود.

بلک بری با اعلام اینکه این مشکل بر نسخه های کنونی یا اخیر QNX RTOS تأثیر نگذاشته و نسخه های مربوط به سال 2012 و قبل از آن را تحت تأثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچیک از مشتریان بروز این مشکل را گزارش نکرده اند.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساختی آمریکا (CISA) می گوید این نرم افزار در طیف گسترده ای از محصولات استفاده می شود و به خطر افتادن آن می تواند باعث شود که کنترل سیستم های بسیار حساس به دست عوامل خرابکار افتاده و خطرات وارده به سیستم های مهم ملی افزایش یابد.

این آژانس فدرال که زیر نظر وزارت امنیت داخلی قرار دارد اظهار داشت تاکنون هیچ موردی از سوء استفاده فعال از این نقض امنیتی را مشاهده نکرده است.

منبع: اتوموتیو نیوز اروپا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نقص امنیتی نرم افزار «بلک بری» بلای جان خودروسازان شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است