Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دعوای فورد و جنرال موتورز بر سر نام «کروز» بالا گرفت

شنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۱۴:۱۲ | کد خبر: CP- ۱۸۰۹۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با درخواست جدید فورد از «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا» دعوای حقوقی این خودروساز و جنرال موتورز بر سر استفاده از نام «کروز» برای فناوری رانندگی بدون دست بالا گرفت.

به گزارش خودروپرس، دعوای حقوقی فورد و جنرال موتورز بر سر استفاده از نام «کروز» برای فناوری رانندگی بدون دست وارد مرحله جدیدی شده است.

در حالی که اخیراً جنرال موتورز از فورد به خاطر استفاده از نام «بلوکروز» شکایت کرده بود، فورد نیز روز جمعه متقابلاً خواستار ابطال نشان های تجاری «سوپرکروز» و «کروز» شد که توسط جنرال موتورز و شاخه زیرمجموعه آن استفاده می شود.

براساس این گزارش فورد روز جمعه از «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا» خواست ثبت نشان تجاری «سوپرکروز» و «کروز» جنرال موتورز را ابطال کند.

سوپرکروز نام فناوری دستیار رانندگی بدون دست جنرال موتورز است که در سال 2017 راه اندازی شد.

فورد با تأکید بر اینکه شکایت جنرال موتورز بیهوده و بی اهمیت است، خاطرنشان کرد: "فورد برای دفاع از خود چاره ای ندارد جز آنکه از اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا بخواهد ثبت هر دو نشان تجاری «کروز» و «سوپرکروز» جنرال موتورز را ابطال کند چرا که این نشان های تجاری در اصل نباید ثبت می شدند."

فورد همچنین عنوان کرد که تعداد بسیاری از شرکت ها از واژه کروز در ارتباط با فناوری دستیار راننده استفاده می کنند.

این شرکت به چند نمونه از جمله «Smart Cruise Control» مورد استفاده هیوندای و همچنین «Autocruise» که توسط شرکت « ZF Friedrichshafen AG» استفاده می شود، اشاره کرد.

جنرال موتورز در تاریخ 24 جولای با طرح یک شکایت در دادگاه فدرال استفاده‌ی فورد از نام بلوکروز را ناقض نشان تجاری «سوپرکروز» و نیز نشان تجاری «کروز» قلمداد کرده بود.

این در حالی است که فورد آوریل امسال اعلام کرد که از نام بلوکروز برای فناوری رانندگی بدون دست خود استفاده خواهد کرد.

دعوای حقوقی بین این دو خودروساز دیترویت اصولاً براین پایه است که آیا واژه «کروز» یک واژه عام برای فناوری رانندگی بدون دست محسوب می شود یا خیر.

خودروسازان چند دهه است که از واژه کروز برای توصیف سیستم های کنترل کروز استفاده می کنند، سیستمی که به راننده امکان می دهد تا سرعت خودروی خود را معمولاً در رانندگی بزرگراهی حفظ و تنظیم کند.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دعوای فورد و جنرال موتورز بر سر نام «کروز» بالا گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است