Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

راه اندازی سرویس اشتراک ماهانه نرم افزار تمام خودران تسلا

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۶ | کد خبر: CP- ۱۷۹۶۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت تسلا از این پس به رانندگان اجازه می دهد با پرداخت حق اشتراک ماهانه از نرم افزار دستیار راننده پیشرفته آن با عنوان «قابلیت تمام خودران» (FSD) بهره مند شوند.

به گزارش خودروپرس، شرکت تسلا اعلام کرد سرویس اشتراک ماهانه نرم افزار دستیار راننده پیشرفته (ADAS) خود را راه اندازی کرده است.

این خودروساز آمریکایی از این پس به رانندگان اجازه می دهد با پرداخت حق اشتراک ماهانه از نرم افزار فوق با عنوان «قابلیت تمام خودران» (FSD) بهره مند شوند.

به این ترتیب رانندگان می توانند به جای پیش پرداخت 10 هزار دلار که قبلاً مقرر شده بود ماهانه 199 دلار برای استفاده از این سیستم پرداخت کنند.

تسلا در وب سایت خود نوشت: "اشتراک قابلیت FSD اکنون برای خودروهای واجدشرایط در آمریکا امکان پذیر است. نرم افزار تسلای خود را برای آپدیت های دسترسی در سایر مناطق چک کنید."

این سازنده خودروهای الکتریکی در عین حال اضافه کرد "قابلیت های جدید به معنای خودران شدن اتومبیل نیست، بلکه به یک راننده کاملاً بادقت و حواس جمع نیاز دارد که دستان خود را بر روی فرمان قرار داده و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد."

تسلا در حال حاضر 10 هزار دلار بابت قابلیت های رانندگی نیمه خودران نظیر تغییر لاین و کمک پارک خودکار تحت پکیج «تمام خودران» (FSD) از رانندگان مطالبه می کند که با شرایط فعلی مالکان می توانند این هزینه را به صورت ماهانه (199 دلار) پرداخت کنند.

این خودروساز همچنین اعلام کرد سرویس حق اشتراک در خودروهای مجهز به سخت افزار «FSD Computer 3.0» یا بالاتر امکان پذیر خواهد بود و افرادی که قصد آپگریت کردن به سخت افزار جدید را دارند باید 1500 دلار پرداخت کنند.

گفتنی است ایلان ماسک مدیر تسلا چند ماه پیش اعلام کرده بود که رانندگان از فصل دوم سال 2021 قادر خواهند بود با پرداخت حق اشتراک ماهانه از آپشن تمام خودران استفاده کنند.

البته ماسک در توییتی توصیه کرده بود که گزینه خرید 10 هزار دلاری FSD در بلندمدت گزینه بهتر و مقرون به صرفه تری نسبت به مدل اشتراک ماهانه خواهد بود.

وی در این خصوص نوشته بود: " در بلندمدت، خرید FSD کماکان یک گزینه بهتر نسبت به حق اشتراک است. هر قیمتی که حق اشتراک ماهانه این سیستم داشته باشد، خرید پیشاپیش آن در بلندمدت ارزان تر درمی آید."

سیستم FSD در پاییز سال 2020 در مقیاس بسیار محدود و برای تعدادی از رانندگان منتخب  در نسخه بتا عرضه شد.

برخی از ویژگی های این سیستم عبارتند از کمک به راننده برای سبقت از خودروهای دیگر، قابلیت تغییر لاین خودکار، پارک و فراخوانی خودکار خودرو، کنترل خودکار چراغ راهنمایی و علامت توقف.

گفتنی است تسلا هفته گذشته جدیدترین نسخه بتای نرم افزار تمام خودران تسلا (FSD v9 Beta) را منتشر کرد.

از جمله امکانات سیستم تمام خودران جدید می توان به امکان استفاده از چند قابلیت دستیار راننده پیشرفته از طریق حالت اتوپایلوت (Autopilot)  در خیابان های محلی و غیربزرگراهی اشاره کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

راه اندازی سرویس اشتراک ماهانه نرم افزار تمام خودران تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است