Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هواپیمای تمام الکتریکی رولزرویس آماده رکوردشکنی جهانی

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۱:۳۶ | کد خبر: CP- ۱۷۸۹۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
هواپیمای تمام الکتریکی رولزرویس آماده است تا طی هفته های آینده نخستین پرواز خود را به قصد شکستن رکورد سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام دهد.

به گزارش خودروپرس، هواپیمای تمام الکتریکی شرکت «رولزرویس هلدینگ» آماده است تا نخستین پرواز خود را طی هفته آینده به قصد شکستن رکورد سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام دهد.

این هواپیما در خلال پرواز خود از طرف خودروهای الکتریکی جگوار آی پیس (I-Pace) پشتیبانی زمینی خواهد شد.

هواپیمای رولزرویس هلدینگ که «روح نوآوری» (Spirit of Innovation) نام دارد، در اولین پرواز خود سرعت +300 مایل بر ساعت (+480 کیلومتر بر ساعت) را هدف قرار داده است تا رکورد سریع ترین هواپیمای برقی را به نام خود ثبت کند.

این هواپیما از یک سیستم پیشرانه الکتریکی بهره می برد که قدرت بیش از 500 اسب بخار را با استفاده از قوی ترین پکیج باتری که تاکنون برای یک هواپیما گردآوری شده است، تولید می کند.

رولزرویس می گوید این باتری از قدرت کافی برای روشن کردن همزمان 200 خانه یا پرواز از لندن به پاریس با هر بار شارژ برخوردار است.

در عین حال، جگوار آی پیس دارای برد 292 مایل با هر بار شارژ است که دقیقاً طول مسافت جاده ای بین لندن تا پاریس است.

این خودرو با آلایندگی صفر از دو موتور الکتریکی استفاده می کند که به لطف پیشرفته ترین باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی در مجموع 394 اسب بخار قدرت تولید می کند.

رولزرویس در خصوص دلیل انتخاب خودروهای الکتریکی آی پیس به عنوان ناوگان پشتیبانی زمینی خود اظهار داشت که هر دو تولیدکننده (رولزرویس و جگوار) متعهد به کربن زدایی در محصولات خود هستند.

این شرکت هوایی از سال 2014 میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را به نصف کاهش داده و همچنین درصدد دستیابی به هدف کربن صفر از عملیات خود تا سال 2030 است.

به همین ترتیب، جگوار لندرور نیز دستیابی به انتشار کربن صفر در سراسر زنجیره تأمین، محصولات و عملیات خود را هدف گذاری کرده است.

راب واتسون، مدیر رولزرویس الکتریکال گفت: "رولزرویس و جگوار لندرور پیشگامان صنعتی در انگلیس هستند که بر پیشرفت فناوری الکتریکی در بخش های مربوطه خود تمرکز دارند."

هواپیمای الکتریکی «روح نوآوری» در چارچوب برنامه «تسریع الکتریکی شدن پرواز» (ACCEL) تولید شده است.

از شرکای اصلی این طرح می توان به شرکت  YASA – تولیدکننده موتور الکتریکی و کنترلر – و استارتاپ هوایی Electroflight اشاره کرد.

انستیتوی فناوری هوافضای انگلیس (ATI) و وزارت تجارت، استراتژی و نوآوری انرژی و صنعتی نیز نیمی از هزینه های این پروژه را تأمین کرده اند.

گفتنی است رولزرویس هلدینگ یک شرکت کاملاً مستقل از شرکت خودروسازی رولزرویس موتور است که تحت مالکیت گروه بی ام و قرار دارد.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هواپیمای تمام الکتریکی رولزرویس آماده رکوردشکنی جهانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است