Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گلوبال دیتا اعلام کرد:

رونق دوباره بازار خودرو ژاپن با عبور از بحران کووید

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۷۸۸۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
گزارش یک مؤسسه تحقیقاتی از رونق بازار خودرو ژاپن در نیمه دوم سال جاری و احیای فروش خودرو نسبت به دوره رکود کووید 19 حکایت دارد.

به گزارش خودروپرس، تحلیل گران مؤسسه «گلوبال دیتا» عقیده دارند فروش خودرو ژاپن آثار و تبعات ناشی از کووید 19 را پشت سر گذاشته و حجم فروش برای نهمین ماه متوالی رو به افزایش است.

این روند رشد حاکی است که بازار اشتهای قابل توجهی برای وسایل نقلیه جدید دارد و بنابراین احتمالاً تا سال آینده بهبود بالقوه و قوی نسبت به دوران کووید 19 پیش بینی می شود.

جدیدترین پیش بینی گلوبال دیتا نشان می دهد که فروش وسایل نقلیه سبک ژاپن با رشد 6/3 درصدی در سال 2021 به حجم 4/8 میلیون دستگاه خواهد رسید.

البته در حال حاضر این حجم فروش همچنان 10/5 درصد کمتر از نیمه نخست سال 2019 و دوران پیش از پاندمی کروناست.

«باکار سادیک آگوان» تحلیل گر ارشد مشاوره خودرو در گلوبال دیتا گفت: "بازار خودرو ژاپن در شش ماه گذشته به دلیل عملکرد طبیعی تدریجی فعالیت های اقتصادی و مشوق های فروشنده عملکرد مثبت خود را ادامه داده است."

با این حال رشد اقتصاد کند، کاهش مصرف خصوصی و اختلالات زنجیره تأمین از جمله کمبود تراشه همچنان بر تولید، صادرات و فروش داخلی خودرو در ژاپن تأثیر خواهد گذاشت.

گلوبال دیتا انتظار دارد که فروش وسایل نقلیه ژاپن در نیمه دوم سال 2021 روند مثبتی را طی خواهد کرد. انتظار می رود عرضه مدل های جدید و به روز سبب افزایش حجم فروش شود.

علاوه بر این، حرکت به سمت خودروهای تمام برقی نیز عامل کلیدی برای رشد فروش خودرو ژاپن در میان و بلندمدت خواهد بود.

ژاپن شاهد افزایش تقاضا برای خودروهای تمام برقی ممتاز نظیر تسلا مدل 3 است. تویوتا رهبر بازاری نیز با راه اندازی سری جدید خودروهای تمام برقی Toyota bZ برنامه های برقی سازی را با شتاب دنبال می کند و قرار است تا 2015 حدود 15 مدل تمام برقی را به بازارهای جهانی عرضه کند.

هوندا نیز از این الگو پیروی کرده و برنامه خود را برای تمام برقی شدن در سطح جهانی تا سال 2040 و کنار گذاشتن کامل خودروهای بنزینی اعلام کرده است.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونق دوباره بازار خودرو ژاپن با عبور از بحران کووید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است