Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
از اواخر دهه بدون کمک «GM»؛

هوندا مستقلاً خودرو الکتریکی تولید می کند

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۵:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۸۴۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی هوندا قصد دارد از اواخر دهه جاری مستقلاً و بدون کمک جنرال موتورز تولید خودروهای الکتریکی خود را آغاز کند.

به گزارش خودروپرس، همانطور که علاقه مندان به خودرو می دانند، جنرال موتورز نخستین خودروهای تمام الکتریکی هوندا را برای منطقه آمریکا شمالی تولید خواهد شد.

اما این خودروساز ژاپنی قصد دارد در آینده مسیر خود را تغییر داده و از اواخر دهه جاری مستقلاً و بدون کمک «GM» مشغول تولید خودرو الکتریکی اش شود.

به گفته مقامات هوندا، این شرکت در حال ساخت پلتفرم اختصاصی خودروی برقی اش است و پس از آنکه دو محصول برقی این شرکت ساخت جنرال موتورز در سال 2024 به فروش رفت، هوندا کار تولید خودرو اختصاصی اش را آغاز خواهد کرد.

هوندا و جنرال موتورز در زمینه خودروهای الکتریکی و هیدروژنی مشغول همکاری هستند.

اوایل امسال این دو خودروساز اعلام کردند که جنرال موتورز یک مدل شاسی بلند الکتریکی هوندا و همچنین یک مدل شاسی بلند آکورا را با استفاده از پلتفرم و سیستم باتری اولتیوم خود تولید خواهد کرد.

براساس این گزارش، شاسی بلند هوندا «پرولوگ» (Prologue) نامیده خواهد شد و هر دو شاسی بلند دارای بدنه، فضای داخلی و قابلیت های رانندگی طراحی شده توسط هوندا خواهند بود.

اما پس از عرضه این دو محصول، هوندا مستقلاً تولید یک سری خودروهای الکتریکی را آغاز خواهد کرد، گرچه مشخص نیست که آیا از قطعات GM در خودروهای اختصاصی اش استفاده خواهد کرد یا خیر.

«دیو گاردنر» نایب رئیس هوندا شعبه آمریکا پیش بینی کرد که فروش پرولوگ بین 40 تا 150 هزار دستگاه در سال خواهد بود اما نگفت که چه زمانی این آمار محقق خواهد شد.

در ماه آوریل هوندا اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2040 کلیه خودروهای بنزینی خود در آمریکای شمالی را کنار گذاشته و به هدف کربن خنثی دست پیدا کند.

این خودروساز ژاپنی تصمیم دارد 40 درصد از فروش خودروهایش در آمریکای شمالی را تا سال 2030 به محصولات تمام برقی یا هیدروژنی اختصاص دهد و تا سال 2035 این رقم را به 80 درصد برساند.

سال گذشته خودروهای تمام الکتریکی کمتر از 2 درصد فروش خودروهای جدید در آمریکا را به خود اختصاص دادند اما تحلیل گران پیش بینی می کنند که با عرضه مدل های جدید توسط خودروسازان، رشد قابل توجهی در انتظار این بازار باشد.

شرکت مشاوره «LMC Automotive» پیش بینی می کند نزدیک به 359 هزار دستگاه از این محصولات امسال فروخته شد، در سال 2023 به بیش از یک میلیون و در سال 2030 به بالای 4 میلیون دستگاه برسد. با این حال این رقم همچنان یک چهارم فروش سالانه خودروهای جدید خواهد بود.

منبع: PTI

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هوندا مستقلاً خودرو الکتریکی تولید می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است