Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ضربه سخت کمبود تراشه به صنعت خودرو انگلیس

شنبه | ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۵:۲۸ | کد خبر: CP- ۱۷۸۲۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تولید خودرو انگلیس در ماه می تحت تأثیر بحران جهانی کمبود تراشه بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2019، دوران قبل از شیوع کرونا، کاهش یافت.

به گزارش خودروپرس، تولید خودرو انگلیس در ماه می نسبت به مدت مشابه سال 2019 (دوران قبل از پاندمی ویروس کرونا) بیش از 50 درصد کاهش یافت.

در حالی که صنعت خودرو انگلیس دوران احیای خود پس از پاندمی کرونا را پشت سر می گذارد، اما کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی و سایر قطعات همچنان کارخانه های خودروسازی را در مضیقه قرار داده است.

تولیدات خودرو انگلیس در ماه می امسال نزدیک به 55 هزار دستگاه خودرو ثبت شد که هرچند 10 برابر ارقام می 2020 مصادف با زمانی است که نخستین قرنطینه کرونایی در انگلیس آغاز شد، اما نسبت به مدت مشابه سال 2019 (قبل از پاندمی کرونا) بیش از 52 درصد کاهش نشان می دهد.

«مایک هاوس» مدیر انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو انگلیس (SMMT) گفت احیای تولید با چالش بزرگی در انگلیس به خاطر کمبود عرضه مواد مواجه است.

وی گفت: "بنابراین اگر انگلیس به دنبال رقابت است باید مطمئن شود که از یک چارچوب سیاست گذاری جذاب همه برای تولید خودرو و هم زنجیره تأمین برخوردار است."

هاوس خاطرنشان کرد: "تسریع تولید خودروهای با آلایندگی صفر باید بخشی از راهبرد انگلیس باشد."

گفتنی است کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی ماه هاست که خودروسازان بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

مؤسسه تحقیقاتی «IHS Markit» پیشتر هشدار داد که اختلال جهانی در عرضه تراشه های خودرو تا فصل سوم سال 2021 - حول و حوش تابستان - ادامه خواهد یافت.

تراشه های نیمه هادی به یکی از اجزای اصلی و ضروری فرآیند تولید خودرو تبدیل شده اند به ویژه در برهه ای که تولید خودرو بیش از پیش به سمت پیچیدگی، اتوماسیون و برقی شدن می رود.

این تراشه ها در سیستم های مسیریابی، بلوتوث و تشخیص تصادف به کار می روند و طبق گزارشی از مؤسسه «Deloitte» حدود 40 درصد هزینه های یک خودرو جدید را شامل می شوند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضربه سخت کمبود تراشه به صنعت خودرو انگلیس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است