Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

محک فناوری خودران توسط رئیس هیوندای در آمریکا

جمعه | ۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۷۷۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رئیس گروه هیوندای موتور در خلال سفر به آمریکا، یکی از اتومبیل های خودران تحت توسعه این شرکت را آزمایش کرد.

به گزارش خودروپرس، رئیس گروه هیوندای موتور در خلال بازدید از یک جوینت ونچر اتومبیل های خودران در آمریکا، یکی از خودروهای تحت توسعه این شرکت را آزمایش کرد.

هیوندای در بیانیه ای اعلام کرد: "«چانگ ایوی سان» در جریان بازدید از دفاتر شرکت موشنال در بوستون ضمن تبادل نظر با مدیران ارشد این شرکت، یکی از خودروهای الکتریکی و خودران «آیونیک 5» را آزمایش کرد."

این نخستین بازدید رئیس هیوندای از «موشنال» (Motional) از زمان تأسیس این شرکت است.

هیوندای و استارتاپ آمریکایی «آپتیو» (Aptiv) در مارس 2020 با سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری این شرکت را با هدف ساخت و توسعه اتومبیل های خودران تشکیل دادند.

موشنال در ماه فوریه اقدام به آزمایش اتومبیل های خودران در جاده های عمومی لاس وگاس کرد و به یکی از نخستین شرکت های دنیا تبدیل شد که به فناوری خودران سطح 4 دست می یابد.

در سطح 4، خودرو می تواند تحت شرایط محدود به صورت خودران عمل کند اما اگر همه شرایط مورد نیاز برآورده نشود فناوری خودران فعال نخواهد شد اما در سطح 5 قابلیت های خودران اتومبیل تحت هر شرایطی عمل خواهد کرد.

موشنال قصد دارد تا سال 2023 با همکاری پلتفرم «لیفت» سرویس روبوتاکسی (تاکسی خودران) تجاری را در برخی مسیرهای منتخب در آمریکا راه اندازی کند و برای این منظور هیوندای آیونیک 5 را در خیابان های آمریکا آزمایش کرده است.

رئیس هیوندای در خلال سفر اخیر خود به آمریکا همچنین از استارتاپ روباتیک «بوستون داینامیکس» (Boston Dynamics) دیدن کرد تا درباره جدیدترین روندهای فناوری روباتیک با مدیران این شرکت گفتگو کند.

در ماه دسامبر، پنجمین گروه بزرگ خودروسازی جهان 80 درصد از سهام بوستون داینامیکس را خریداری کرد، شرکتی که به خاطر ساخت روبات سگ مانند شهرت یافته است.

هیوندای اعلام کرد قصد دارد بین علوم روباتیک، اتومبیل های خودران، حمل و نقل هوایی شهری و کارخانه های هوشمند هم افزایی ایجاد کند تا خدمات مختلف حمل و نقل را در هر دو بخش خصوصی و دولتی فراهم کند.

این خودروساز کره ای تصمیم دارد تا سال 2025 بالغ بر 8/1 تریلیون وون در بخش خودروهای الکتریکی و حمل و نقل هوشمند در آمریکا سرمایه گذاری کند.

منبع: ETAuto


 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

محک فناوری خودران توسط رئیس هیوندای در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است