Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک نهاد قانونگذاری اعلام کرد:

پرواز تاکسی های پرنده در اروپا از سال ۲۰۲۴

جمعه | ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۵۹۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تاکسی های پرنده ممکن است از سال 2024 یا 2025 مجوز پرواز در آسمان کشورهای اروپایی را دریافت کنند.

به گزارش خودروپرس، نهاد ارشد تنظیم قوانین و مقررات هوایی در اروپا اعلام کرد تاکسی های پرنده ممکن است از سال 2024 مجوز پرواز در آسمان کشورهای اروپایی را دریافت کنند.

«پاتریک کی» مدیر اجرایی «آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا» (EASA) با اعلام این خبر گفت: "معقتدم که استفاده تجاری از تاکسی های هوایی می تواند از سال 2024 یا 2025 آغاز شود."

«کی» در خلال یک رویداد آنلاین اظهار داشت احتمالاً قبل از جابجایی مسافران در ابتدا شاهد هواپیماهای خلبان دار و عمود پرواز برای کاربردهای تجاری و حمل بار خواهیم بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد دست کم پنج سال دیگر با هواپیماهای بدون سرنشین (drones) خودران و پس از آن هواپیماهای بزرگ تر فاصله داریم.

براساس این گزارش چند شرکت اروپایی تاکنون از تلاش برای ساخت خودروهای «حمل و نقل هوایی شهری» جهت حمل مسافر یا هواپیماهای بدون سرنشین برای حمل بار نظیر تحویل تجهیزات پزشکی خبر داده اند.

«کی» اظهار داشت آژانس EASA فرآیند مجوزدهی به برخی از طرح ها را آغاز کرده و انتظار می رود نخستین مجوز برای وسایل نقلیه سبک در حوالی سال 2024 صادر شود.

استارتاپ آلمانی «Volocopter» و شرکت های دیگری چون «Aeroports de Paris» امیدوارند تا این فناوری را در جریان برگزاری المپیک تابستانی 2024 در پاریس به نمایش بگذارند.

مدیر EASA گفت: "اینکه چنین وسایل نقلیه ای با چه سرعتی وارد خدمات رسانی می شوند به تأییدیه و مجوزهای عملیاتی بستگی خواهد داشت."

براساس این گزارش آژانس EASA اکنون تمرکز خود را بر روی طرح های مربوط به خودروهای خلبان دار برای حمل مسافر و هواپیماهای بدون سرنشین و فاقد خلبان برای تحویل بار قرار داده است.

به علاوه EASA نتایج نظرسنجی اخیر خود بر روی 4 هزار شهروند در شش شهر اروپایی در مورد حمل و نقل هوایی شهری را منتشر کرد.

طبق نتایج این نظرسنجی، 83 درصد پاسخگویان نگرش اولیه مثبتی نسبت به این طرح داشتند و بخش بزرگی از آنها فعالیت های پزشکی و کمک های اضطراری را از سودمندترین اهداف این طرح برشمردند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پرواز تاکسی های پرنده در اروپا از سال ۲۰۲۴

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است