Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تسلا «مدل Y» چهارصد مایلی امسال عرضه می شود؟

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۷۵۸۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
به نظر می رسد تسلا در موقعیت مناسبی برای عرضه نسخه جدید مدل Y با بُرد 400 مایل (644 کیلومتر) تا پایان سال جاری یا اواسط سال 2022 قرار دارد.

به گزارش خودروپرس، در بین محصولات تسلا تاکنون فقط «مدل S» از توان پیمایش بیش از 400 مایل طبق استاندارد EPA برخوردار شده است.

در حال حاضر توان پیمایش مدل S با هر بار شارژ 412 مایل تخمین زده می شود اما بهبود بُرد آن همچنان جزو اولویت های اصلی شرکت است تا جایی که قرار است نسخه Plaid+ این خودرو با هر بار شارژ بیش از 500 مایل را طی کند (پیش بینی شرکت 520 مایل است).

از طرف دیگر تسلا مدل Y جدید ساخت تگزاس (MIT) ظاهراً به جدیدترین سلول های باتری «4680» و پکیج باتری ساختاری در کنار تجهیزات دیگر (از جمله فناوری جدید Megacasting) مجهز خواهد شد که می تواند از نظر کارایی، وزن و قیمت به پیشرفت های اساسی منجر شود.

تسلا قبلاً در سپتامبر 2020 گفته بود قصد دارد فقط از طریق رویکرد جدید سلول/ پک باتری و بدون هرگونه تغییرات شیمیایی، بُرد خودرو را حدود 30 درصد افزایش دهد.

تسلا مدل Y نسخه «لانگ رنج» 2021 اکنون دارای توان پیمایش 326 مایل است (303 مایل در نسخه پرفورمنس) که بنابراین برای رسیدن به 400 مایل، تسلا باید 22/7 درصد بُرد خودرو را افزایش دهد.

به عبارت دیگر امکانات فنی برای رسیدن به بُرد 400 مایل وجود دارد و بهبود بُرد در اولویت اصلی قرار دارد اما مدل Y به این زودی ها نخواهد توانست مدل S را بگیرد.

نکته دیگر این است که دسترسی به سلول های «4680» در ابتدا محدود خواهد بود و بنابراین هوشمندانه است که تسلا ابتدا یک نسخه جدید و برتر از مدل Y با بالاترین بُرد را عرضه کند.

نظر شما چیست؟ آیا با حرکت به سمت سلول های «4680» شاهد افزایش جدی بُرد مدل Y خواهیم بود یا خیر؟

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا «مدل Y» چهارصد مایلی امسال عرضه می شود؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است