به گزارش خودروپرس، در بین محصولات تسلا تاکنون فقط «مدل S» از توان پیمایش بیش از 400 مایل طبق استاندارد EPA برخوردار شده است.
در حال حاضر توان پیمایش مدل S با هر بار شارژ 412 مایل تخمین زده می شود اما بهبود بُرد آن همچنان جزو اولویت های اصلی شرکت است تا جایی که قرار است نسخه Plaid+ این خودرو با هر بار شارژ بیش از 500 مایل را طی کند (پیش بینی شرکت 520 مایل است).
از طرف دیگر تسلا مدل Y جدید ساخت تگزاس (MIT) ظاهراً به جدیدترین سلول های باتری «4680» و پکیج باتری ساختاری در کنار تجهیزات دیگر (از جمله فناوری جدید Megacasting) مجهز خواهد شد که می تواند از نظر کارایی، وزن و قیمت به پیشرفت های اساسی منجر شود.
تسلا قبلاً در سپتامبر 2020 گفته بود قصد دارد فقط از طریق رویکرد جدید سلول/ پک باتری و بدون هرگونه تغییرات شیمیایی، بُرد خودرو را حدود 30 درصد افزایش دهد.
تسلا مدل Y نسخه «لانگ رنج» 2021 اکنون دارای توان پیمایش 326 مایل است (303 مایل در نسخه پرفورمنس) که بنابراین برای رسیدن به 400 مایل، تسلا باید 22/7 درصد بُرد خودرو را افزایش دهد.
به عبارت دیگر امکانات فنی برای رسیدن به بُرد 400 مایل وجود دارد و بهبود بُرد در اولویت اصلی قرار دارد اما مدل Y به این زودی ها نخواهد توانست مدل S را بگیرد.
نکته دیگر این است که دسترسی به سلول های «4680» در ابتدا محدود خواهد بود و بنابراین هوشمندانه است که تسلا ابتدا یک نسخه جدید و برتر از مدل Y با بالاترین بُرد را عرضه کند.
نظر شما چیست؟ آیا با حرکت به سمت سلول های «4680» شاهد افزایش جدی بُرد مدل Y خواهیم بود یا خیر؟
منبع: insideevs
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان