Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرمایه گذاری میلیاردی اینتل برای کارخانه تراشه سازی در اراضی اشغالی

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۴۷۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اینتل تأیید کرد که 600 میلیون دلار در امر تحقیق و توسعه واحد فناوری خودران «Mobileye» و 10 میلیارد دلار نیز برای ساخت یک کارخانه جدید تولید تراشه در سرزمین های اشغالی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، اینتل روز یک شنبه اعلام کرد 600 میلیون دلار در امر تحقیق و توسعه فناوری اتومبیل خودران در اراضی اشغالی فلسطین سرمایه گذاری خواهد کرد.

این غول آمریکایی همچنین تأیید کرد که 10 میلیارد دلار نیز برای ساخت یک کارخانه جدید تولید تراشه در این سرزمین سرمایه گذاری خواهد کرد.

این اعلام در طول سفر یک روزه «پت گلسینگر» مدیرعامل اینتل به اسرائیل که بخشی از تور اروپایی اخیر او محسوب می شد، صورت گرفت.

به گزارش رویترز از 600 میلیون دلاری که اینتل در نظر گرفته است  400 میلیون دلار در شرکت توسعه فناوری اتومبیل های خودران «موبایل آی» (Mobileye) مستقر در اورشلیم (قدس) سرمایه گذاری می شود تا این شرکت به یک واحد R&D برای توسعه فناوری های اتومبیل خودران تبدیل شود.

200 میلیون دلار مابقی نیز در ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه با عنوان «IDC12» در شهر بندری حیفا واقع در مجاورت مرکز توسعه کنونی آن سرمایه گذاری خواهد شد.

اینتل اعلام کرد این مرکز «طراحی کلان تراشه» دارای ظرفیت 6 هزار نفر کارمند خواهد بود.

طی سال های اخیر اینتل سه شرکت فناوری اسرائیل شامل «Mobileye» به ارزش بیش از 15 میلیارد دلار در سال 2017، «Habana» سازنده تراشه هوش مصنوعی به ارزش 2 میلیارد دلار در سال 2019 و «Moovit» به ارزش 1 میلیارد دلار در سال گذشته را خریداری کرده است.

گلسینگر در جریان بازدید کوتاه خود از سرزمین های اشغالی با مدیر «Mobileye» و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ملاقات کرد.

وزیر دارایی اسرائیل در اوایل سال 2019 گفته بود اینتل یک کارخانه تولید تراشه 11 میلیارد دلاری را در این منطقه احداث خواهد کرد اما در آن زمان اینتل از تأیید رقم این سرمایه گذاری خودداری کرد.

اما سرانجام روز یکشنبه این شرکت تأیید کرد این سرمایه گذاری به ارزش 10 میلیارد دلار خواهد بود و فاز نخست ساخت آن آغاز شده است.

کارخانه کنونی اینتل (Fab 28) واقع در جنوب اسرائیل، تراشه های 10 نانومتری را تولید می کند.

اینتل هنوز فاش نکرده است که آیا در کارخانه جدید تراشه های کوچک تر که سبب افزایش کارایی می شوند تولید خواهد شد یا خیر، اما در ماه مارس این شرکت اعلام کرده بود مشغول ساخت دو کارخانه تراشه 7 نانومتری در آریزونا آمریکا به ارزش حدود 20 میلیارد دلار است.

صادرات اینتل از اسرائیل در سال 2020 به رکورد 8 میلیارد دلار رسید که 14 درصد از کل صادرات محصولات «های تک» و 2 درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل را شامل می شد.

اینتل با نزدیک به 14 هزار نفر کارگر، بزرگ ترین کارفرمای صنعت فناوری «های تک» اسرائیل محسوب می شود.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه گذاری میلیاردی اینتل برای کارخانه تراشه سازی در اراضی اشغالی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است