Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معضل جدی برای خودروسازان؛

کمبود ریزتراشه دامن «سئات» را هم گرفت

یکشنبه | ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۶۶۳۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
کمبود تراشه های مورد استفاده در قطعات الکترونیکی خودرو کم کم به یک معضل جدی برای خودروسازان سراسر جهان از جمله برندهای تحت مالکیت فولکس واگن تبدیل می شود.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی سئات با معضل کمبود ریزتراشه های الکترونیکی مواجه است که احتمالاً تولیدات آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سئات که برند تحت مالکیت فولکس واگن است اعلام کرد تولیدات خود در کارخانه «مارتوریل» در نزدیکی بارسلونا اسپانیا را به خاطر کمبود ریزتراشه کاهش خواهد شد.

به گفته این خودروساز اسپانیایی، تعداد شیفت های کاری خط تولید محصولات کامپکت «سئات لئون» و «کوپرا لئون» و همچنین کراس اور «کوپرا فورمنتور»  از تاریخ 25 ژانویه تا ماه آوریل از سه به دو شیفت کاهش خواهد یافت.

در این صورت تعداد خودروهای تولیدی روزانه سئات از 900 به 600 دستگاه کاهش می یابد و در مجموع طی این دوره 18 هزار دستگاه از تولیدات سئات کاسته می شود.

در عین حال سئات اعلام کرد برخی کارگران به خط تولید هاچبک کوچک «سئات ایبیزا» و کراس اور کوچک «سئات آرونا» منتقل خواهند شد که دلیل آن تقاضای بالای این مدل هاست.

ایبیزا و آرونا براساس پلتفرم «MQB-A0» گروه فولکس واگن ساخته می شوند که تحت تأثیر کمبود جهانی قطعات نیمه هادی قرار نگرفته است.

مابقی کارگران خط تولید نیز به طور موقت بیکار خواهند شد.

سئات می گوید تولید از دست رفته در کارخانه مارتوریل طی ماه های باقیمانده از سال 2021 جبران خواهد شد مگرآنکه تولید بار دیگر بر اثر پاندمی کرونا مختل شود.

به گزارش رسانه های اسپانیایی، تولیدات سال 2020 سئات به خاطر توقف دو ماهه ای که اوایل امسال به خاطر کرونا اتفاق افتاد با 30 درصد کاهش به 350 هزار دستگاه خواهد رسید.

با این حال انتظار می رود تولیدات این شرکت در سال 2021 به 483 هزار دستگاه برسد.

سئات در سال 2019 به رکورد تولید 500 هزار دستگاه خودرو در کارخانه مارتورل دست یافته بود.

پیش از این فولکس واگن در ماه دسامبر اعلام کرده بود که تولیدات آن در اروپا، چین و آمریکا به خاطر کمبود ریزتراشه مختل خواهد شد.

کمبود این قطعات ظاهراً تولید مدل های فولکس واگن، آئودی، اشکودا و سئات که بر پایه پلتفرم MQB فولکس هستند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این پلتفرم در خودروهایی چون فولکس واگن گلف، آئودی A3 و سئات لئون استفاده می شود.

اوایل امسال و بر اثر شیوع کرونا که به کاهش فروش خودرو منجر شد تولیدکنندگان قطعات نیمه هادی ظرفیت های تولیدی خود را به سایر بخش ها همچون لوازم الکترونیکی مصرفی اختصاص دادند که این امر اکنون خودروسازان را با چالش کمبود ریزتراشه مواجه کرده است.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کمبود ریزتراشه دامن «سئات» را هم گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است