Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پنج نکته کلیدی درباره نخستین خودرو هوشمند اپل

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۶:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۶۶۰۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
گرچه اپل جزئیات طرح عرضه نخستین خودرو هوشمند خود را فعلاً پنهان کرده اما از گزارش اخیر رویترز پنج نکته کلیدی برداشت می شود.

به گزارش خودروپرس، اپل ظاهراً در تصمیم خود برای ساخت نخستین خودرو مسافری اش در سال 2024 مصمم است، خودرویی که می تواند به منزله یک تغییر الگوی بزرگ در عمق راهبردهای بزرگ ترین شرکت لوازم الکترونیکی دنیا باشد.

رویترز اخیراً گزارش داد اپل در تلاش است تا یک ورود طوفانی به دنیای حمل و نقل برقی و شخصی  داشته باشد و نخستین خودرو آن که از یک باتری محوری «نسل آینده» برخوردار خواهد بود رقبایی چون تسلا، فولکس واگن و دیگران را به چالش خواهد کشید.

برای شرکتی که باعث ایجاد انقلاب در دنیای کامپیوتر و حتی گوش دادن به موسیقی شد توانایی برهم زدن بازار در حوزه حمل و نقل نیز نباید چندان دشوار است اما این حوزه ای است که اپل تاکنون تجربه ای در آن نداشته است.

البته این به معنای آن نیست که اپل تاکنون تلاشی در جهت دستیابی به تجربه و تخصص در این حوزه نکرده است.

گرچه اپل جزئیات طرح عرضه نخستین خودرو هوشمند خود را فعلاً پنهان کرده است اما از گزارش اخیر رویترز و منابع دیگر رسانه ای پنج نکته کلیدی برداشت می شود.

1. تلاش های خودروسازی اپل از پروژه ای موسوم به «پروژه تیتان» (Project Tiran) نشأت می گیرد. در سال 2014 بود که نخستین طرح های اولیه برای ساخت خودرو اپل تدوین شد. هرچند طی سال های اخیر پیشرفت مستمری درباره این پروژه صورت نگرفت اما بازگشت «داگ فیلد» کارمند سابق تسلا برای نظارت بر این طرح در سال 2018 ممکن است روند کار را تسریع کرده باشد.

2. اپل هیچ اعلان رسمی و عمومی در ارتباط با طرح های خود برای تولید یک خودرو برقی نداشته اما رویترز به نقل از دو منبع تأیید کرده که این شرکت می خواهد خودروهایی را برای مصرف کنندگان تا سال 2024 بسازد.

3. گفته می شود باتری داخل خودرو اپل می تواند بزرگ ترین و برجسته ترین ویژگی آن با اختلاف زیاد باشد. طراحی باتری جدید ممکن است هزینه و قیمت را کاهش داده و در عین حال توان پیمایش (برد) محصول که یکی از دغدغه های اصلی برای علاقه مندان به خرید خودروهای برقی است را بهبود بخشد.

4. برخی منابع به رویترز گفته اند که اپل تصمیم گرفته است از شرکای خارجی خود برای المان های سیستم از جمله حسگرهای لیدار استفاده کند. این حسگرها به خودروهای خودران کمک می کنند تا نمای سه بعدی از جاده داشته باشند.

5. آیا این خودرو «آی کار» (iCar) نامیه می شود؟ نام محصول اپل هنوز مشخص نیست.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پنج نکته کلیدی درباره نخستین خودرو هوشمند اپل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است