به گزارش خودروپرس، هیوندای با بروزرسانی خود موسوم به «راهبرد 2025» اعلام کرد که لاین آپ محصولات آن در بازارهای بزرگ جهانی تا سال 2040 به طور کامل برقی خواهند شد.
طبق این راهبرد پنج ساله، هیوندای به یکی از بزرگ ترین خدمات دهندگان حمل و نقل برقی و یکی از بزرگ ترین سازندگان خودروهای برقی و هیدروژنی جهان تبدیل خواهد شد.
برنامه هیوندای این است که تا سال 2025، بین 8 تا 10 درصد خودروهای برقی جهان را تولید و عرضه کند.
برای تحقق این منظور، هیوندای اخیراً اقدام به راه اندازی برند مستقل «آیونیک» کرد که نخستین خودرو از این مجموعه با عنوان «آیونیک 5» سال آینده عرضه می شود.
این شرکت انتظار دارد تا بیش از 12 خودرو تمام برقی که خیلی از آنها براساس پلتفرم جدید اختصاصی شرکت با عنوان «e-GMP» ساخته می شوند را در سال های پیش رو روانه بازار کند.
تا سال 2025 هیوندای قصد دارد سالانه 560 هزار خودرو برقی را به فروش برساند.
به علاوه از سال 2030 این شرکت به تدریج محصولات تمام برقی خود را در بازارهای اصلی مثل آمریکا، اروپا و چین گسترش خواهد داد و سرانجام در سال 2040 لاین آپ محصول خود در بازارهای بزرگ جهانی را به طور کامل برقی خواهد کرد.
این خودروساز کره ای همچنین در نظر دارد تا خودروهای برقی ارزان تری را برای بازارهای نوظهور نظیر هند، روسیه و برزیل تولید کند.
برای تحقق این هدف، هیوندای تولید خود را از طریق افزایش استانداردسازی قطعات برای کاهش هزینه ها شناور خواهد کرد.
جهت دستیابی به اهداف متنوع مشتریان منطقه ای در سراسر جهان نیز این شرکت قصد دارد تا خودروهای برقی بهینه شده برای مناطق مختلف را تولید کند.
علاوه بر پیشتازی در تولید مدل های برقی، هیوندای در نظر دارد تا زیرساخت های شارژ خودرو برقی را نیز در مناطقی که قصد دارد خودروهای برقی بیشتری را به فروش برساند، گسترش دهد.
این شرکت در سال 2021 20 جایگاه شارژ پرسرعت را در کره جنوبی احداث خواهد کرد. در خارج از کره نیز هیوندای با سرمایه گذاری درباره شبکه های شارژ پرسرعت همکاری خواهد کرد، از جمله همکاری فعلی آن با اپراتور زیرساخت شارژ IONITY در اروپا.
منبع: futurecar
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان