Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ماه آینده صورت می گیرد؛

اعزام تیم تسلا به اندونزی برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری

یکشنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۵:۴۸ | کد خبر: CP- ۱۶۵۲۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا خودروساز آمریکایی ماه آینده هیأتی را برای مذاکره درباره فرصت های بالقوه سرمایه گذاری در زمینه قطعات خودروهای برقی به اندونزی اعزام خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، دولت اندونزی روز شنبه در بیانیه ای از اعزام یک هیأت تسلا به این کشور طی ماه آینده برای مذاکره درباره فرصت های سرمایه گذاری مشترک خبر داد.

رئیس جمهور و وزیر امور کشتیرانی و سرمایه گذاری اندونزی روز جمعه در تماس تلفنی با ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پیرامون فرصت های سرمایه گذاری این شرکت سازنده خودروهای برقی در اندونزی بحث و تبادل نظر کردند.

براین اساس قرار است خودروساز آمریکایی ماه آینده هیأتی را برای بررسی راه های سرمایه گذاری در زمینه قطعات خودروهای برقی به این کشور جنوب شرقی آسیا اعزام کند.

این خبر پس از آن منتشر می شود که پیشتر رئیس جمهور اندونزی در مصاحبه ای گفته بود کشورش با جذب سرمایه تسلا قصد دارد به بزرگ ترین تولیدکننده باتری خودروهای برقی در دنیا تبدیل شود.

«جوکو ویدودو» بر وجود ذخایر فراوان نیکل در کشورش برای تحقق این هدف تأکید کرده و گفته بود: " ملاقات با سران تسلا بسیار حائز اهمیت است چونکه ما طرح بزرگی در دست اقدام داریم که اندونزی را به بزرگ ترین تولیدکننده باتری های لیتیومی تبدیل می کند."

در همین راستا یک هیأت بلندپایه از اندونزی چندی پیش با سفر به آمریکا با مدیران شرکت تسلا دیدار کردند.

وزیر کشتیرانی اندونزی نیز ماه گذشته به رویترز گفت "این فرصت بسیار خوب برای شرکت های خارجی وجود دارد که با هدف کاهش هزینه ها در فرآوری نیکل در اندونزی سرمایه گذاری کنند."

در همین حال ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز پیشتر گفته بود قصد دارد یک قرارداد بزرگ و طولانی مدت را به طرف اندونزیایی پیشنهاد دهد، مادامی که نیکل «به شکل کارمد و منطبق بر حساسیت های محیط زیست» در این کشور فرآوری شود.

اندونزی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نیکل در دنیاست اما اخیراً ممنوعیت صادرات سنگ نیکل را برای تشویق صنایع داخلی به فرآوری بومی آن وضع کرد.

وضع این قانون باعث می شود تا شرکت های خارجی، ظرفیت تولیدی خود را در اندونزی مستقر کنند تا از ذخایر نیکل این کشور بهره برداری نمایند. تأسیس کارخانه احتمالی باتری سازی تسلا در اندونزی نیز در این راستا صورت می گیرد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اعزام تیم تسلا به اندونزی برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است